0 פריטים

סל הקניות שלך ריק


זה קצת עצוב לראות סל קניות ריק שנתחיל למלא אותו??? ;)

SHOP NOW > >

טיסה עם ילדים – טיפים והכנה מראש

טיסה יכולה להיות חוויה מהנה ובלתי נשכחת, במיוחד לילדים: לעוף באוויר, להביט דרך החלון על העננים, לקבל ארוחה של מטוס, ללחוץ על הכפתורים, לרוץ בין הספסלים ואפילו לשחק באוזניות הן כולן חוויות מסעירות. ובכל זאת... טיסה עם ילדים יכולה להיות גם מעט מאתגרת. הנה כמה טיפים ורעיונות כיצד להפוך את חווית הטיסה לחלק בלתי נפרד מהטיול, ולהתחלה טובה על רגל ימין.

הורים רבים מהססים לנסוע עם ילדיהם לחו”ל בגלל החשש מפני הטיסה. גם ללא ילדים נמל תעופה עשוי להיות מקום מלחיץ: נסחבים עם חפצים רבים, יש תורים, ולעיתים שעות הטיסה הן בשעות משונות ולא מוכרות של היממה. כשמוסיפים ילדים למתכון הזה –  אין פלא שהמשימה מרתיעה.

בעזרת כמה טיפים תוכלו להפוך את חוויית הטיסה לנעימה, ולהתחלה מוצלחת של הטיול כולו.

היערכות מראש ותיאום ציפיות

כשמטיילים עם ילדים –  גם בארץ  –  ככל שנערכים יותר מראש כך יהיה גם הטיול פשוט יותר. קיראו על שלב הטיסה (כפי שאתם קוראים כעת כתבה זו), דברו עם הילדים על הצפוי לכם, הכינו את כל הדרוש מראש והצטיידו ברוח אופטימית ובסבלנות. וברוח מעט פילוסופית: אם תתייחסו אל הטיסה באופן חיובי ותצפו לחוויה נחמדה –  היא גם תהיה כזו!

 

אוכל לדרך

ככל שהילדים רעבים יותר, כך עולה גם מפלס הלחץ. כדאי להיערך לנושא האוכל בטיסה ובכך לשפר בצורה משמעותית את המוראל הכללי:

יש להזמין מראש ארוחת ילדים. אוכל במטוס הוא חלק מהחוויה של הילדים ואם האוכל מותאם להם הם ישמחו בו עוד יותר. אם אתם חוששים שילדיכם בררנים ועלולים לגלות סרבנות, הביאו עימכם תחליף: סנדוויצ’ים, פירות וירקות. גם בטיסות ליעדים קצרים, אם מביאים בחשבון את כל משך הזמן “מדלת לדלת” – מדובר בשעות ארוכות בדרכים. חשוב שהילדים יאכלו גם אוכל של ממש.

הביאו לילדים את הצ’ופרים החביבים עליהם. כשם שלטיול השנתי של בית הספר הילדים לוקחים עימם ממתקים, גם הטיסה היא סיבה למסיבה. מומלץ כמובן שלא להפריז, ושוקולד עלול להתקלקל בדרך, אך חטיפים אהובים במיוחד ישדרו את המסר שהטיסה היא אירוע חגיגי.

חשוב להקפיד על שתיית מים. בגלל לחץ האוויר במטוס יש חשש קל להתייבשות.

הביאו סוכריות מציצה או מסטיקים להמראה ולנחיתה. זה גם מקל וגם מוסיף ממד של טקסיות לטיסה.

 

פעילויות לטיסה

הטיסה עלולה להיות ארוכה והאפשרויות ומרחב התנועה – מוגבלים. כדאי להיערך לכך מראש ולהביא הפעלות לדרך: צעצוע חביב על הילד, משחקים ממוגנטים, דפי צביעה וכלי כתיבה למשחקי מילים ולצביעה (כנסו כאן לכמה משחקים להורדה חינם!). וכמובן, חוברות ההפעלה של המשפחה המטיילת. ואם לא הבאתם אתכם את מלוא הציוד, לא נורא: שחקו משחקי מילים, קחו דף נייר ועפרון ושחקו צוללות, בול פגיעה או חי, צומח, דומם. המציאו משחקים חדשים- הסתכלו על האנשים סביב: האם תפגשו מישהו מהאנשים האלו בטיול – אולי גם הם נוסעים לאותם מקומות כמוכם? נחשו מה כל אחד הולך לעשות.

מסכים: אין ספק שהמסכים למיניהם, כמו אייפד או טלפון חכם מקלים על החיים. דאגו להוריד מראש משחקים, להביא אוזניות, להטעין את המכשירים ואולי אף להביא בטרייה/מטען נייד נוספים, רק ליתר ביטחון…

התעמלות: אין הרבה מקום במטוס וכשאנחנו אומרים התעמלות אנחנו לא מתכוונים שתתחילו לרוץ במעבר הצר… אבל כן כדאי לעשות קצת תרגילי מתיחות. להרים את הרגליים, לסובב את הראש ואת הידיים. גם ההורים וגם הילדים: המציאו תרגילים שאפשר לעשות בישיבה!

עניינו את הילדים במה שקורה סביבכם: מה משך הטיסה שלכם? בחלק מן המטוסים יש מסכים בהם אפשר לראות את קצב התקדמות הנסיעה. נסו לעקוב ולראות. האם אפשר לראות משהו מבעד לחלון? האם רואים הרים, ים או רק עננים? מה שמות אנשי הצוות? כמה אנשים יש במטוס? כמה ילדים?

אין כמו שינה טובה: תחשבו איזה כיף יהיה לנחות בארץ היעד אחרי מנוחה. עודדו את הילדים, עד כמה שאפשר, לישון בזמן הטיסה. הביאו שמיכה אהובה וכרית קטנה.

 

דברים חשובים בתיק

מלבד הפעלות ואוכל כדאי שתהיו מצוידים בעוד כמה עזרים, כמו למשל בגדים להחלפה ותרופות – נגד בחילות, נגד כאבי אוזניים (לרשימת הציוד המלאה והמקיפה שלנו, כנסו כאן)

 

בנמל התעופה

עד שתעלו סוף סוף למטוס יהיה עליכם לחכות לפחות שעתיים בנמל התעופה. קחו עמכם את העגלה או את הטיולון עד לכניסה למטוס ואל תפקידו אותם בצ’ק-אין עם המזוודות. עד העלייה למטוס חולף זמן רב וגם אם הילד יתרוצץ, תוכלו להשתמש בעגלה כדי להעמיס עליה את התיקים. קחו את הילדים לשירותים ממש לפני העלייה למטוס. החליפו לתינוק חיתול. בנמל התעופה בן גוריון יש חדר לאם ולילד ובו מקום נוח במיוחד להחליף חיתולים ולהיניק בנחת.

 

ולסיום עוד כמה מילים:

בטיסה חזרה לארץ מאירופה ומארצות הברית יש הקפדה יתרה על נוזלים: אסור להעלות למטוס כל נוזל או קרם. הקפידו שלא להביא עמכם בתיק למטוס משקאות בבקבוקים  או מוצרי קוסמטיקה. החריג היחיד הוא בקבוק משקה לתינוקות.

 

 

טיסה נעימה ונחיתה רכה!