קודם כל תודה לשלומית, לספר ולכל מי שענה וסיפק טיפים בפורום. אשמח לחלוק מהטיפים ומהתכנית שלנו גם…

דבר ראשון, נפלנו על השבוע הכי קר וגשום הקיץ בהולנד, אפילו המקומיים אמרו שזה היה לא נורמלי. בהתאמה, התכניות שלנו השתנו והתעדכנו עד כמה שניתן היה לפי מזג האויר, וגם ביטלנו חלק מהמקומות שהתכוונו לראות, כי תכלס נמאס להיות רטובים כל הזמן.

אז ככה:

יום 1-
טיסת לילה, נחתנו בבוקר ישר ליום קר ורטוב במיוחד. לא הערכנו נכון את הקור והרוח ויצאנו לדרך לזאנס סחאנס בלבוש לא מספק בעליל. המקום יפה ונחמד אבל בעיקר עברנו מטחנת רוח לתצוגת הסבר נעליים וכו' כדי להימלט מהקור. עד שמצאתי סווצרים באחת מחנויות המזכרות… העיקר שהילדים נהנו לטפס בתחנות הרוח…
בהמשך נסענו לכפר רביט היל.
לגבי רביט היל- אנחנו אהבנו מאוד, בחרנו בקתה שתהייה קרובה למרכז הכפר, ככה שגם בבוקר היו לנו ארנבות וסנאים מחוץ לחלון אבל מצד שני- דקה הליכה הובילה אותנו לסופר/ לבריכה ולג'ימבורי. הבקתה מרווחת, המטבח מאובזר – לנו היה נוח מאוד להכין ארוחת בוקר, סנדויצים לדרך, וארוחות ערב מחממות. הבריכה המחוממת ממש אטרקציה וכייפית לילדים, כמו גם הגימבורי ושלל הפעילויות האחרות.
מאוד מעצבן שכל השילוט והפעלות הילדים רק בהולנדית כאשר בפועל למעלה מ 50% תיירים. לא נורא- הסתדרנו גם בלעדיהם.
אם לא ציינתי את זה, הטיול שלנו היה במוד "רגוע" יחסית. ואם רוב האנשים הולכים לשני מקומות ביום, אנחנו העדפנו לבקר במקום אחד בניחותא ולבלות את אחר הצהריים/ ערב בבריכה, בגימבורי או במשחקי משפחה בכייף.

יום 2-
המוזיאון הפתוח בארנהם- כייף לא נורמלי, מעניין וגדוש בפעילויות לילדים. מתאים גם ביום גשום (כמו שהיה לנו). שוב, חבל שהמופע האורקולי המושקע לא יכול להתקיים (קריינות) באנגלית בשעות מסויימות. העברנו כ-5 שעות במקום.

יום 3-
אמסטרדם: מוזיאון נמו, חנינו בחניון ארנה (סיוט למצוא את הכניסה הנכונה), דרך אגב שינו את העלויות. אם נכנסים אחרי 10 אז החניה עולה 1 יורו, אבל על כרטיסי הרכבת משלמים.
נמו– חווייתי ומהנה, הילדים פשוט לא רצו לעזוב.
בהמשך נסענו לשוק הפרחים, קצת שוטטנו, אכלנו ולקנו שייט תעלות שאפשר לנו לנוח קצת ולראות את העיר מזוית אחרת. זה היה יום מתיש וארוך במיוחד.
אנחנו לא הספקנו לבקר בחנויות (חוץ ממזכרות) אבל לנו זה פחות משנה.

יום 4-
ניצלנו יום עם מזג אויר שימשי ויצאנו להוחא פלואה. יש לי רק מילה אחת להגיד- וואו!!!
חנינו בחניון שבחוץ, כמו שהומלץ בספר. הנפילה היחידה הייתה שאפני ילדים יש רק במידה אחת והן היו גדולות מידי לילדה שלי שמאוד מאוד התאכזבה. אז יצאנו זוג הורים ילד על אפניים וילדה בכסא לטיול. הרכיבה קלה וכייפית (אפילו לאחת שבקושי רוכבת כמוני), רכבנו למרכז המבקרים ומשם עשינו מסלול מעגלי לאגם. על הדרך יפיפיה והאגם גולת הכותרת. התפנקנו בשוקו חם ובפיקניק שהבאנו, האכלנו את הברווזים (הבת שלי ממש נהייתה אמא של הברווזים בהולנד). סה"כ היינו בפארק כ 5.5 שעות.
חזרנו להתפנן בבריכה.

יום 5- נסענו לאלקמר. טעות!! בדקנו את מזג האויר בסביבת רביט היל ולא אלקמר, הגענו למבול בלתי פוסק, ויחד עם כל שאר התיירים שלא ויתרו עמדנו וראינו את מופע הגבינות, בהפסקות כי אפילו ההולנדים לא עמדו במבול שירד. שוב התפנקנו בשוקו ופנקייקים.
ונסענו לוולנדם– הגענו במבול עוד יותר חזק, העברנו את עיקר הזמן בסטודיו לצילום- חוויה סופר תיירותית אבל התמונה יצאה מקסימה!!!
בהמשך נסענו לארוחת ערב אצל חברים שלנו שמתגוררים בהולנד.

יום 6-
הדולפינריום. שוב הגשם רדף אחרינו, יצאנו מהכפר בשמש זורחת, נסענו חצי שעה והגענו בדיוק למבול. פחות נורא, המופעים מקורים וגם האקוריום התת ימי. בהפסקות הגשם יצאנו לסיבוב בחוץ. החניה יקרה רצח, המופעים יפים ומושקעים, הילדים מאוד נהנו- אבל תכלס לא בטוח ששווה את הכסף. כמובן שאיך שיצאנו משם יצאה השמש ועברנו לחולצות קצרות.
המשך הערב במיני גולף בפארק.

יום 7-
שוב שיחק לנו המזל עם מזג האויר, וטיילנו בחיטהורן. שייטנו לנו בתעלות וטיילנו רגלית בעיירה. מקום מקסים ויפיפיה- אין לתאר.

יום 8-
יום העזיבה של רביט היל, ארזנו ונסענו לאוטרכט למוזאון הרכבות. מקסים מקסים מקסים, הילדים לא רצו לעזוב, מושקע בטירוף. וגם מתאים לגשם. תכלס- היינו צריכים לנסוע לשם ביום הראשון אחרי הטיסה. בהמשך נסענו לטיילת בעיר העתיקה.
ויצאנו לאפטלינג.
לקנו שני לילות במלון אפטלינג, חוויה נהדרת ושווה ביותר. אפשר להיכנס גם ביום של הצק אין וגם ביום של הצק אאוט לפארק.
ככה שגם בערב ביקרנו בפארק- יותר הכרנו ועלינו על מתקנים בודדים.

יום 9-
פארק אפטלינג בגשם– התבאסנו מצד אחד, מצד שני- הפארק היה כמעט נטוש ככה שעלינו על כל מתקן גם 3 פעמים בלי לחכות בתורים בכלל. באיזה שהוא שלב היינו רטובים וזה כבר לא שינה לנו בכלל מרוב אדרנלין וכייף.

יום 10-
ביקור נוסף באפטלינג בשמש– מצא את ההבדלים: טונות של אנשים- המתנה של 40 דק לכל מתקן, אפילו שנכנסנו ב 9:30 בבוקר (כניסה מוקדמת לאורחי המלון).
בהמשך נסענו למודרדם (מיני הולנד), לא שווה את המחיר ואפשר לוותר לדעתי.
שדה תעופה והביתה

לסיכום:
חוויה נהדרת למרות מזג האויר!

טיפים:
– רביט היל- מומלץ בחום.
– מלון אפטליג- רמה אחרת לגמרי, מומלץ גם כן.
– טלפון לארץ- קנינו בשדה סים מקומי עם חבילת גלישה.
– אוכל- אנחנו הצטיידנו גם באוכל (שניצלים וקציצות) מהארץ (מטעמי כשרות וגם בררנות ילדים), ובנוסף קנינו פירות ירקות וכל מה שצריך בעיקר בסופר המקומי.
– בגדים- היינו צריכים יותר מעילים ובגדים חמים ופחות בגדי קיץ, לא הערכנו נכון את המזג אויר.
– כסף- בעקבות ההמלצות פה ובספר, לקחנו איתנו סכום מכובד של כסף מזומן וכך לא היינו צריכים "להסתבך" עם הכרטיס אשראי. בנוסף, שתמיד יהיה לכם כסף קטן לשרותים.

* שכחתי לציין שגם טירת מאודן וגם ארמון הט לו היו בתכניות שלנו אבל התבטלו בשל הגשם והטיול שלנו בהילוך נמוך יותר.

בנוסף, רכשנו את ההולנד פס מהארץ, מאוד נוח מצד אחד כי לא צריך להוציא כספים נוספים שם. מצד שני, נשארנו עם שני שוברים לכל אחד בגלל תכניות שהתבטלו. סה"כ יצאנו "פיטים" אז שווה לעשות את החישוב ולוודא שלא תצאו מופסדים