גם אנחנו חזרנו אתמול וכשאני קוראת את החוויות של האחרים אני לומדת את הדבר הכי חשוב – שכל אחד חווה את הדברים אחרת ומה שטוב בעיני האחד לא כך בעיני השני. אז הנה הסיפור שלנו:

נתחיל-
אין על הספר והפורום של המשפחה המטיילת -מאד עזר לנו.
מלכתחילה ידענו שאנחנו לא הולכים לארץ שטופת שמש, אבל בהולנד כבר היו סופות ברקים ורעמים והרבה גשם- דווקא ביום שעזבנו היה פחות. לא היה לנו שימוש בכלל בבגדי קיץ אלא בבגדי חורף וקנינו גם מעיל מרופד וטוב. זה אחרת לקרוא בספר שבחודש אוגוסט יש הכי הרבה ימי גשם וזה שונה לחוות את זה. וכן זה פוגע במסלול הטיול והתחליפים קרי מקומות סגורים לא תמיד אטרקטיביים באותה מידה, ואפילו בדהאמוף פחות כייף כשיש סערה בחוץ וכל הציפורים משוגעות… כך שאם יש אפשרות המלצתי כן לבצע את הטיול בחודש יולי או תחילת אוגוסט.

רשימות לדה אמהוף יש בשפע-
אזכיר שאזור 1 קרוב למרכז וגם הסוף של אזור 5,
יש שם גם בקתות פרימיום עם מגלשות שנראות כיפיות.
אני כן חושבת שהפארק בעשר בלילה חשוך מאד וכשחזרנו מהאקווה מונדו בגשם- בקושי ראינו את הדרך הראשית, ועוד יותר לא ראינו את שביל הכניסה לבקתה- זה לא נעים!
החדרים יפים אבל לא נקיים מספיק – אנחנו הזמנו קוטג vip- היו כתמי משקאות על הרצפה, שערות באמבטיה, קורי עכביש בפינות אבל היופי של הפארק- משכיח את זה.
הפעילויות המיוחדות לא מתקיימות בכל שעות היום וגם נסגרות בחמש – מה שכן פתוח זה האקווהמונדו.
כייף להיות שם.

המסלול המתוכנן:

יום 1-
הגעה לסכיפול, נסיעה לזאנסה סכאנס ולאחר מכן הגעה לדה אמהוף, התארגנות ואפילו הספקנו חלק מהמתקנים.
היום עמד בתכנון, זאנסה סכאנס מוזיאון פתוח קטן וחמוד ונעים.
יש לקחת בחשבון שאין משהו נורמלי לאכול שם – אנחנו קנינו רק מרק עגבניות, ואולי כדאי לקנות כריך או משהו בדרך.

יום 2-
התכנון היה דולפינריום ואפטלינג- היו המוני אנשים.
נהנינו ונכנסנו למופע של 12:00 הדולפינים- ממש מקסים!
היו עוד 2 מופעים של כלבי ים אריות ים- לנו המופע ושיטוט בדולפינריום הספיק, אני יודעת שהמופעים הנוספים גם מאד מוצלחים.
מזג האוויר היה מאד סוער הרבה גשם ורוח ולכן לא המשכנו לחיטהורן, הסתובבנו קצת בהארדויק שמאד יפה וחזרנו לפארק לאקווה מונדו והיה כיף.
ראיתי שכתבו כבר- הצרכנייה שם נהדרת עם מגוון גדול מאד של מוצרים ירקות ופירות. ומאד כיף לקנות בה. אין צורך במים מינרלים כי המים בהולנד נחשבים למאד טובים, הארץ משופעת במים והם האיום שלה… בחדרים יש גם עגלת קניות כך שלא צריך לסחוב שקיות ביד.

יום 3-
נסענו לאינקוזן- למוזיאון הפתוח אליו וממנו מגיעים במעבורת- מקסים!
התערוכה במוזיאון מתבססת על קונספט של ריחות העבר, ריח של טבק, ריח של מכבסה, ריח של גבינות, ומעבר למוצגים מוזיאונים חדרים, בתים ופינות כמו פעם.
יש חדרים אינטראקטיביים לילדים וחוויות בלי סוף אפילו חתירה בדלי אבוב.
ייצרנו סבונים ושקיות ריח, בנינו סירות ושטנו בסירה בים הדרומי.
בדרך עברנו ועצרנו בבטביה- יש שם מרכז קניות עם אוירה מיוחדת ("מעבר לסיפור ההיסטורי) והרבה חנויות מותגים. הדרך עצמה משופעת בסכרים, עופות מים ומאד מעניינת.

יום 4-
נפרדנו מדהאמהוף פנינו לכיוון אפטלינג.
בדרך עברנו דרך דלפט העיר העתיקה המקסימה, אכלנו בבית הקפה עם הסנדויצ'ים הטובים בהולנד שהומלץ בספר, טיילנו והמשכנו לכיוון מפעל – Royal Delft -. לאחר דלפט- פנינו להאג היפה- אבל לא היה זמן לטייל בה הרבה ועלינו לפנורמת מסדך. ביקשנו את ההסבר בעברית, והצצנו למטה בחורים לראות את הבד-היה שווה. לאחר דלפט והאג אני רציתי לעבור דרך הקינדקדייק- חוות טחנות הרוח- אבל לא היה סבלנות והמשכנו לאפטלינג.
התארגנו וירדנו לסיור ערב ראשון- מתקנים אטרקיביים ממש פנויים ועוד ראינו את מופע המזרקות- שבהחלט קיבל אצלנו ציון גבוה. יש בשבע ורבע ושמונה ורבע. הפארק נסגר בתשע.
לנו במלון- אבל במחשבה נוספת לא מצדיק את המחיר ואין בו אוירה מיוחדת להבדיל מלונות לגולנד למשל, כך שהמלצתי למצוא פתרון קרוב וזול יותר בלי להפסיד כלום.

יום 5-
כמעט כל היום באפטלינג ולקראת אחה"צ נסיעה התמקמות במלון באמסטרדם.- באמסטרדם- היפה- הספקנו את ואן גוך (התור ארוך ארוך ולכן קנינו כרטיסים זמן מראש), כך גם באנה פרנק- לא ידעתי כמה קומות וארוך הביקור שם בגלל התור הארוך- דבר שיכול להיות עוד יותר קשה לילדים צעירים.
בגלל מזג האויר- לא עשינו את יער אמסטרדאם והטיפוס- ועל זה חבל לי.
כמובן יש את מוזיאון נמו וקניות. בקיצור- היו עוד המון דברים שרצינו להספיק ויכולנו בייף לתכנן ל-10 ימים ולא ל-7.

כמו שאמרתי בתחילה מצאתי את הספר והפורום מאד יעיל ואני שמחה לשתף בו את הקוראים.