שלום לכולם,
לאחר כל העצות שקראתי אני רושמת את הרשמים שלנו מהטיול להולנד. חזרנו מטיול 10 ימים- 7 ימים בכפרים ויומיים אמסטרדם.

יום 1-
מוזאון ארנהיים –
למרות כל מה שרשמו לא משהו קצת משעמם, היינו ביער השחור במוזאון פתוח בעבר אז אולי הספיק לנו.
פארק הוחה ולואה-מקסים, שוכרים אופניים ונוסעים בטבע. לבחור מסלול למי שקשה של שעה.

יום 2-
שוק גבינות אדם נחמד מאד, הרבה אוכל רחוב טעים דגים וכו'.
טיילת וולנדאם– לקניית מזכרות נחמד מאד לא הרבה יותר זול מבשאר הולנד.
זאנסה סחאנס– מקסים. לא לוותר בכניסה על דוכן שמסביר איך עושים קבקבי עץ.

יום 3-
אפטלינג –
ילדים קטנים מאד נהנים, בני נוער פחות.

יום 4-
חיטהורן –
מקום מקסים, נתקעה לנו הסירה באמצע – נגמר המצבר, אז גרר אותנו מישהו. זה היה מעצבן ביותר.
ליליסטאד– לחפש עוד אטרקציה באזור קרוב.

יום 5-
פארק חבלים קלימבוס מקסים.
אוטרכט– מהממת לא לוותר.
מוזאון תיבות הנגינה סיור אחרון באזור 16.00 לברר,
ליד התעלה מלא מסעדות אכלנו במסעדת ברודווי היה מוצלח- בשרים.

יום 6-
מדורודאם-
מאד מוצלח ואינטראקטיבי.
פנורמת מסדאך– מהמם לא לוותר.
דלפט- רק נכנסנו למפעל שמסביר איך עושים את הציורים הכחולים על החרסינה, משם נסענו לקינדרדייק שכרנו אופניים ונסענו לאורך הטחנות.
ממליצה לשכור אופניים מחנות המזכרות שליד הכניסה לחניון ולא מהאתר עצמו. בעלת המקום באתר מאאאד מגעילה, היתה ההולנדית היחידה שהיתה לא נחמדה אלינו כל הטיול!

יום 7 והלאה –

אמסטרדם- ישנו במלון על כיכר דאם, מיקום מעולה! הכל קרוב.
מוזאון הייניקן הבנים מאד נהנו כך גם לגבי מוזאון אייקס כדורגל הבנים מאד נהנו.
מאדם טוסו נחמד מאד- תקנו כרטיסים מראש בטלפון אחרת תור של שעות,
כנ"ל לגבי אנה פרנק– חייבים להזמין מיקום מראש ולא לפספס חוויה חד פעמית!
השווקים – (אלברט קאופ+ שוק ווטרלופליין) סתם מאכזבים אפשר לוותר ואני חובבת שווקים.
שוק הפרחים נחמד. אין פרחים, זה חנויות מזכרות ופקעות ובצלים של פרחים, ומשם מתחבר למדרחוב קאלוורסטראסט – מאד נחמד, מלא חנויות, מוביל חזרה לכיכר דאם.
חלונות אדומים – אין בעיה ללכת עם הילדים לא מפחיד כלל! מאד מתוייר, מלא אנשים גם בלילה והבנות כולן לבושות כמו בגד ים.
שייט תעלות עדיף אחהצ, עשינו בצהריים והתבשלנו מחום בסירה.
אמסטרדם מאד מאד קטנה ראינו הכל ביומיים, מלא מסעדות ובתי קפה, מחירים כמו בארץ מסעדה בערב ל4 אנשים תעלה כ80 יורו אבל יש גם פאסט פוד.

באופן כללי –

1. הבאנו צידנית רכה עם קרחומים אז תמיד היה לנו ברכב שתיה קרה ופירות.
  2. קשה למצוא מסעדות באזורי הכפרים.
  3. כרטיס מוזאונים – היה לנו יד שניה וזה השתלם מאד, פחות משתלם כמובן אם קונים במחיר הרגיל והמלא.
  4. היה מזג אויר מושלם לא ירד כלל גשם קריר בבוקר ובערב משהו דק ארוך.
  5. ישנו בלנדל פארק נחמד מאד- landal loo
  6. המרחקים לא פשוטים שעה וחצי לכל מקום ולכן כדאי לרכז אטרקציות מכל אזור ליום אחד.
  7. אל תלכו לפארק מים דאונרל עמוס מאד יקר ובאופן כללי בלגאן אחד גדול. מיותר!

תהנו!   לימור

קישור לטיפ בפורום ~ בלחיצה כאן ~