0 פריטים

סל הקניות שלך ריק


זה קצת עצוב לראות סל קניות ריק שנתחיל למלא אותו??? ;)

SHOP NOW > >

5 טיפים לחיסכון בטיול

טיול משפחתי בחו”ל כרוך בהוצאות. לעיתים, עם מעט ידע מוקדם ותכנון מראש אפשר לחסוך די הרבה. קבלו חמישה טיפים לחסכון בהוצאות הטיול:

1. כרטיסי כניסה לאתרים

אתרים רבים מבקשים לעודד את הקהל לרכוש כרטיסים מראש ומעניקים הנחה לרכישה מוקדמת באתר האינטרנט. הרווח הוא גם חסכון כספי, וגם חסכון של זמן עמידה בתור. ברוב המקרים, ההנחה היא סמלית בלבד –יורו או שניים לכרטיס. עם זאת, כדאי תמיד לשים לב למבצעים והנחות מיוחדות.
בדקו תמיד אם יש כרטיס או מחיר מיוחד למשפחות; בנוסף, יש אתרים שמציעים הנחה מוגדלת אם תרכשו כרטיסים לתאריך מסוים. הדבר אמנם עשוי להגביל אתכם מעט, אולם בטיול עם הילדים, המסלול הרי מתוכנן בקפידה ואפשר בדרך כלל להתחייב ליום שבו נבקר באתר. השתמשו בהטבה זו במקרים שבהם ההנחה היא משמעותית, והשארתם מספיק מרחב תמרון ביתר הימים.

* פארק השעשועים גארדלנד מציע 10 יורו הנחה לכרטיס, לרכישה מוקדמת לתאריך מסוים, ברכישה לפחות שבעה ימים לפני מועד הביקור.

* הטבה דומה יש בפארק אסטריקס ליד פריז: הזמינו לפחות שבוע מראש לתאריך מסוים והכרטיסים יעלו 38 יורו למבוגר במקום 46 יורו ו-34 יורו לילד במקום 37.

* בפארק אירופה אמנם אין הנחה לרכישה מראש באתר, אך כדאי לדעת שלילד עד גיל 12 (כולל) הכניסה היא חינם ביום ההולדת! אל תשכחו להביא תעודה מזהה עם תאריך הלידה.

 

2. צידה לדרך

באתרים תיירותיים סואנים לעיתים בקבוק מים או חטיף קטן עולים ביוקר, ומה לעשות – כשצמאים ואין אלטרנטיבה אז אין ברירה. היערכו לכך מראש. תמיד הצטיידו עמכם בבקבוקי מים, בכמה מאכלים או חטיפים אהובים עליכם (הרכישה בסופרמרקט בחו”ל היא חוויה חביבה בפני עצמה) ותיווכחו לדעת שזה גם חסכוני וגם נוח. אנו מציעים להביא מהארץ צידנית קלה ומתקפלת – יש כאלה למכירה בחנויות לבית ובחנויות למטיילים – הן כמעט ואינן שוקלות או תופסות מקום והן ישמרו על השתייה והאוכל קרירים וטריים במהלך היום.

 

3. חניה

שימו לב להוצאות החניה.
חניה בתוך אמסטרדם, למשל, עשויה להגיע ל-60 יורו ליום! לעומת זאת חניה בחניון חנה וסע עולה פחות מעשרה יורו לכל המשפחה, ואם תשתמשו במעבורת החינמית שמציעה העירייה, תוכלו לחנות בזול, להגיע לעיר ללא תוספת מחיר ולהרוויח נסיעת מעבורת מהנה על הדרך (ראו בהרחבה בעמ’ 142 בספר). נכון, לרוב הנוחות היא המכרעת, וגם אם מחיר החנייה גבוה, נעדיף להחנות את המכונית קרוב ולא לבזבז זמן (יקר לכשעצמו) על חיפושי חניה. עדיין כדאי לבדוק מראש את האפשרויות.

 

4. קנסות

הימנעו מקנסות בגין חניה, מהירות מופרזת או שימוש באוטוסטרדות ללא מדבקה (היכן שנדרש).
זה נשמע כמעט מובן מאליו, אך תופתעו לגלות שבמדינות רבות באירופה האכיפה היא יעילה בצורה יוצאת דופן. כך למשל, מטיילים רבים חזרו מהולנד וגילו לצערם שדוחות מהירות נשלחו אליהם ארצה והם חויבו בסכומים גבוהים באמצעות חברת השכרת הרכב. בשוויץ ובסלובניה למשל חובה להצטייד במדבקה מיוחדת כדי לנסוע בכבישים המהירים, ואם תסעו בכבישים בלעדיה –  תחויבו בקנס גבוה. בררו את כללי הדרך והתאימו עצמכם לחוקי המקום.

 

5. תקשורת

השוו ובידקו את הוצאות התקשורת בטיול.
רבים מאיתנו כמעט ואינם יכולים להסתדר בלי הטלפון הצמוד ובלי חיבור קבוע לאינטרנט. מי שאינו רוכש תוכנית מיוחדת לשיחות ולגלישה עשוי לגלות עם שובו חשבון טלפון מרקיע שחקים. הצטיידו עוד מהארץ בתוכנית מותאמת לחו”ל, בין אם של חברת הסלולר שבה אתם מנויים, בין אם בסים של רשות הדואר או בפתרון אחר. במקרים רבים הדרך הזולה ביותר לגלוש היא באמצעות סים מקומי במדינה היעד אך ודאו שהמכשירים שלכם פתוחים לאפשרות זו, וקחו בחשבון שעשוי לקחת זמן עד שתמצאו חנות מתאימה שבה תמצאו את הדרוש לכם. קחו בחשבון גם שבמקרים רבים ההסברים הנלווים הם בשפת המקום. המלצתנו היא בדרך כלל (ובעיקר כשהטיול קצר) לדאוג לכל הדרוש עוד מהארץ ולא להתעסק עם ענייני מנהלות בזמן הטיול.