משפחת שפירא נסעה לטיול בסלובניה עם הילדים ושיתפה אותנו בחוויות הטיול שלה:

סלובניה היא מדינה קטנה ויפהפייה ובתכנון הטיול המשפחתי, נעזרנו רבות במדריך הנסיעות של שלומית יפת ביאליק – המשפחה המטיילת לסלובניה וצפון קרואטיה :)
נחתנו בסלובניה בשעות הערב המאוחרות ובשל כך החלטנו ללון במלון בקרבת שדה התעופה ולפצל את הטיול לשני מקומות לינה.

טיפ חשוב לגבי בחירת מקום לינה בסלובניה: אנחנו הגענו לסלובניה בסופו של גל חום, לכן המלצתנו החמה היא למצוא לינה ממוזגת. שהייה בדירות נטולות מיזוג בימים בהם הטמפרטורה מגיעה ל 40 מעלות היא לא נעימה…

היום הראשון:

זו היתה הפעם הראשונה מכל הטיולים המשפחתיים שלנו שטסנו בטיסת ערב ובהתאם, גם נחתנו בשדה תעופה הקטנטן והעמוס לעייפה שבלובליאנה, בשעה מאוחרת…
לקחנו את הרכבים מעמדת ההשכרה שהמתינה לבואנו, הכנסנו את כתובת המלון ל GPS ולמרות שהיה נדמה שאנחנו נוסעים דרך כל השדות האפשריים והדרכים הכפריות הקטנות, הגענו בסופו של דבר למלון המשפחתי.

המלון היה מצויין- קרוב מאוד לשדה התעופה (כ-20 דקות נסיעה), חדרים משפחתיים באווירה כפרית, שמורכבים מדירונת בעלת שני חדרים רחבים ומפנקים והוא ממוזג ונעים מאד. היחס היה חם ואדיב וקיבלנו תחושה נעימה מאד על היותנו רצויים. כל שאלה התקבלה במענה מפורט מאד וכל בקשה מולאה מייד. אנו ממליצים על מגורים אלו בחום. לצערנו הרב שהינו בו רק לילה אחד…

** הלינה הזמנה דרך אתר BOOKING בעלות של 24 יורו ללילה לארבעה אנשים, כולל ארוחת בוקר מצויינת.

פרטי המלון: Apartments Vodnik & Hotel
Adergas 27, Cerklje, 4207 Slovenia Phone:+38641275621

לאתר המלון

היום השני:

אנו מתעוררים לבוקר חם מאד ומתחילים את היום במערת הנטיפים פוסטוינה (מרחק נסיעה של כשעה).

הביקור במערה, שכולל ביקור בתערוכת בעלי החיים החיים במערה ובויוריום, דורג על ידי הילדים כאחד משיאי הטיול. ההחלטה לבקר במערה ביום חם זה הסתמנה כנכונה מאד, היות והמערה צוננת ובעלת טמפרטורה קבועה של כ-10 מעלות, לכל אורך השנה. במערה יש אולמות רבים וגדולים של נטיפים מדהימים והסיור במערה הוא עוצר נשימה. גם הבחירה לסייר עם ההדרכה המוקלטת בעברית התבררה כהחלטה חכמה, היות והתקדמנו בקצב שהתאים לנו.

סלובניה

בסיום הביקור בפוסטוינה, החלטנו לנסוע למצודת פארדיאמה החצובה בסלע.

המצודה מדהימה, אך היות והיה חם מאוד (40 מעלות פלוס), הסתפקנו רק בתצפית על המצודה ולא בביקור בה.

ממצודת פארדיאמה נסענו לכיוון אגם בלד (כשעה וחצי). ערכנו סיור ראשוני על שפת אגם בלד המדהים והתמקמנו במקום הלינה החדש.
טיילנו שתי משפחות יחד ושכרנו דירות בעיירה בלד, במרחק הליכה מהאגם ומהמרכז של העיירה. הדירות היו מרווחות ונעימות. בכל דירה שני חדרי שינה, מטבח מרווח מאוד, חדר אמבטיה ושירותים. שתי הדירות היו בבית כפרי אחד דו קומתי, כך שלמעשה גרנו שתי המשפחות יחד לבד במבנה (כל דירה בקומה נפרדת).

ישנה חנייה צמודה והמינוס היחידי והגדול, הוא שאין בה מזגן! במזג האויר שבו שהינו בה, זה היה מאד לא נעים. למזלנו הרב מזג האויר השתנה כעבור יומיים… (כתובת המשרד לקבלת הדירות: 0 Ljubljanska cesta, Bled, Slovenija).

היום השלישי:

התוכנית המקורית היתה יום בעיירה בלד וסביבתה: להקיף את האגם, לשוט לאי, לבקר בכנסייה שעל האי, וגם ללכת למגלשות ההרים ולמצודת בלד. בפועל בשל תחזית מזג האויר ומזג האויר החם מאוד עד לוהט, הוחלט על שינוי בתוכנית.
את היום התחלנו עם ביקור בקניון וינטגאר (כניסה בתשלום של 2 יורו לאדם).
לאחר הביקור בקניון ובשל הטמפרטורה הלוהטת (כבר אמרנו?), הוחלט על נסיעה לעיירה קרנסקה גורה למגלשות ההרים. אחרי שהילדים עלו אל פסגת ההר כל אחד מהם קיבל קרונית משל עצמו (בכל קרונית יכול לנסוע רק נוסע אחד) ובמהלך הירידה צפו בנוף עוצר הנשימה של האלפים היוליאניים.
התחנה הבאה היתה אגם יאסנה (Jasna)- דקות ספורות מהעיירה קרנסקה גורה. אגם מקסים, עם מים צלולים. האמיצים מבינינו שחו וטבלו במים הקפואים והיתר הקיפו את האגם הקטן רגלית וביקרו את פסלו של הזאלטורוג.

את היום תכננו לסיים באחת ממסיבות האבירים שמתקיימות ביולי אוגוסט במצודת בלד. בפועל, הגענו מאוחר מידי למופע האבירים, אז חתמנו את היום בארוחת ערב במסעדה פקינג ברחוב הראשי של בלד, טיול בטיילת של האגם, בילוי במרפסת מלון פארק על שפת האגם וכמובן באכילת עוגת הקרם שניט הידועה, בליווי הופעת להקה ווקאלית מדהימה.

קניון וינטגאר

היום הרביעי:

נסענו לכיוון אגם בוהיני. עצירה קצרה להתלהבות מהנוף המדהים ומשם להר ווגל. השקפנו על הנוף, ערכנו פיקניק בין הפרות והתחלנו את דרכנו חזרה למטה בברכבלים.
מהר ווגל נסענו לערוץ מוסטניצה- טיול יפהפה שנמשך כשעתיים (המסלול קצר).
בסיום הטיול בערוץ מוסטניצה נסענו חזרה לאגם בוהיני לאחר צהריים שכולו כייף, כולל שייט באגם בסירת מפרשים ובקאנו, שחייה באגם וארוחת ערב במרכז המסחרי הסמוך.

היום החמישי:

נסענו לעיירה שקופיה לוקה היפה. טיילנו בעיירה, עלינו למבצר ואכלנו גלידה (וגם עוגה) במסעדת חומן הידועה תחת העץ הגדול, בדיוק כמו שכתוב בספר המשפחה המטיילת. ממש לפני תחנת האוטובוס ישנה חנות קטנה ובה בורקסים טעימים.
משם המשכנו לעיירת הנפחים קרופה- סיירנו ברחובותיה וראינו את עבודות הנפחות.
נסענו בחזרה לכיוון בלד, לחוף הקמפינג בו שכרנו סירה ושטנו לאי הקטן שבלב האגם. ביקרנו בכנסיה ונתמזל מזלנו וראינו חתונה שהכלה, החתן וכל אורחיהם הגיעו אליה בשייט בגונדולות של בלד. חזרנו לחוף ונשארנו לעוד שעה של שחייה.

היום השישי:

נסיעה למעבר ההרים וורשיץ.
אנו חולפים על פני קרנסקה גורה מבלי לעצור, היות וכבר ביקרנו בה במגלשות ההרים. כך גם על פני אגם יסנה.
התחנה הראשונה בה אנו עוצרים, היא הקפלה של השבויים הרוסיים. עצרנו במספר מקומות אך לא במעבר עצמו, היות ולא היתה אפשרות לחנות (אל דאגה השלמנו -זאת בדרך חזור).

בדרך עברנו ועצרנו גם במספר מקומות בעמק הסוצ'ה, בגדות נהר הסוצ'ה וטיילנו או טבלנו את הרגליים במים. טעמנו גיבניצה מעולה (יותר שווה מקרם שניט), במסעדת GOSTLINA ZVIKAR כפי שמומלץ בספר המשפחה המטיילת (על הכביש בין בובץ' לזאגה) והמשכנו משם למפל קוזיאק שליד העיירה קובאריד. זהו מסלול הליכה פשוט מקסים והמפל מסתתר לו ומתגלה רק כשמתקרבים אליו.

כל כך נהננו שלא שמנו לב ואיחרנו לרכבת המכוניות ולכן חזרנו את כל הדרך חזרה דרך מעבר ורשיץ, אך הפעם עצרנו לתצפית.

היום השביעי:

נסענו לביקור במערת שקוציאן המדהימה. מסלול הליכה לא קל למי שמתקשה וכדאי לוותר עליו למי שסובל ממגבלות הליכה.
לאחר שביקרנו בשתי מערות הנטיפים, קשה לענות מי מהן מועדפת, היות וכל אחת מהן מיוחדת ושונה. אם הזמן קצר הייתי מליצה על מערת פוסטוינה, היות והיא מאד מרשימה מבחינת הנטיפים. כמו כן למי שמתקשה בהליכה, הביקור בפוסטוינה קל יותר היות והוא כולל סיור בנסיעה ברכבת ברובו.

הביקור בשקוציאן הוא אחר ומיוחד ולמי שיש מספיק ימים בסלובניה, מומלץ לבקר בשתיהן. בכלל זה טיול שמבוסס על טיולי טבע ואני שמתקשה בהליכה ויתרתי על חלק מהאתרים ושמעתי חוויות מהמשפחה.
בערב אכלנו במסעדת ה GRIL אוכל מצויין (מול המרכז המסחרי בבלד). בילוי אחרון במרפסת מלון פארק (הפעם אכלנו גיבניצה- הפרוסה האחרונה שנשארה וקרם שניט) וטיול אחרון בטיילת סביב האגם.

היום השמיני והאחרון:

את יום הטיול האחרון חתמנו בביקור בעיר לובליאנה. הסתכלנו על הבניינים היפים בכיכר שכללו את אוניברסיטת לובליאנה, תיאטרון הקיץ ועוד. כדאי לסייר בעיר ולראות את הגשרים היפים ובעיקר את הגשר המשולש וגשר הדרקונים, שדרת העמודים, השוק והבתים היפים סביבו.

לקחנו שייט מודרך בן שעה, הלכנו לאורך הנהר ראינו את הגשרים, ביקרנו בשוק, ראינו את פסלו של הדרקון ונפרדנו מהטיול המשפחתי בסלובניה עם המון חוויות והנאות.