המשפחה המטיילת: אמא חגית, אבא נועם, חתן בר המצווה אסף והאח הגדול ינון (16)

טיול בר מצוה לאמסטרדם ופריז

הטיול: טיול עירוני ביולי- 5 ימים באמסטרדם ונסיעה ברכבת המהירה לעוד 5 ימים בפריז ..

מקום הלינה: באמסטרדם ישנו ממש ממש במרכז העניינים במלון "AGORA". המיקום היה מעולה אבל המלון היה קצת מדכדך, אם להודות על האמת. הזמנו חדר גדול שמיועד לארבעתנו (הבטיחו לנו מראש את החדר הכי גדול במלון) ובפועל החדר המובטח היה תפוס וקיבלנו חדר זוגי רגיל כשבקושי היה מקום לשתי מיטות קטנות לילדים. ארוחת הבוקר הייתה הכי בסיסית שאפשר – ועבור המחיר (160 יורו ללילה) בכל זאת קיוינו לקצת יותר. אחנו לא מצטערים כי המיקום באמת היה מעולה, אבל גם לא ממליצים לאחרים…

אמסטרדם בכתום לקראת גמר המונדיאל

דברים שעשינו: אסף הכי אהב את מאדאם טוסו והוא כל כך התלהב אז הוא גם רצה לדאנג'ן וגם שם מאוד נהנה. יום אחד נסענו באוטובוס ליער אמסטרדם מתוך כוונה לנסות את פארק החבלים. כשהגענו לשם והיה יום כל כך יפה החלטנו פשוט לשכור אופניים ולדווש בפארק – היה יום נפלא! טיילנו ברחובות, בשוק הפרחים, בבית אנה פרנק, אכלנו מלא צ'יפס. בקיצור – אמסטרדם במיטבה. מה שהיה קצת מאכזב לילדים היה מוזיאון המדע של נמו – הם כנראה כבר גדולים בשביל זה ואפילו החלק שמיועד לבני נוער לא דיבר אליהם. בקומה העליונה היו כל מיני הפעלות מוצלחות על מחשבים ושם בילינו רוב הזמן. עוד יום נסענו ברכבת להארלם – היה פשוט וקל להגיע וגם מאוד מוצלח.

על אופניים בפריז

הנסיעה ברכבת לפריז עברה בקלות. הזמנו כרטיסים מוזלים מראש (במחלקה הראשונה! זה יצא אותו מחיר כמו מחלקה רגילה וקיבלנו ארוחת צהריים עם שרימפסים שאף אחד מאיתנו לא אוכל…). בפריז היינו יום בדיסני (נהדר!), יום אחד הזמנו מראש סיור בסגווי – מאוד מאוד מומלץ! ביום האחרון עלינו לאייפל ומזל מזל מזל שהקשבנו להמלצה וקנינו כרטיסים מראש כי היו שם תורים ענקיים ובלי הכרטיסים היינו נאלצים לוותר. שווה ביותר. את גבעת המומנטמרטר מאוד אהבנו והגענו אליה כמה פעמים, גם בשעות היום וגם בערב..

טיפים שלנו: מה שאפשר ומסתדר עם התוכניות, להזמין מראש. הכרטיסים לאייפל היו הצלה, במוזיאון אנה פרנק חסכנו תורים ענקיים וההזמנה הרבה זמן מראש של כרטיסי הרכבת הפחיתה את עלות הנסיעה באופן משמעותי. נכון, זה קצת פוגע בספונטניות אבל כיף להגיע למקום ולהרגיש כמו VIP ולעקוף את כולם בתורים!

השילוב של פריז ואמסטרדם היה מצויין – הבנים רצו טיול עירוני אבל הצלחנו לשלב גם טיול אופניים, גם לונה פארק וגם קצת יציאה מהמרכזים ההומים. יצא טיול מגוון שהתאים לכולנו!