משפחת קידר – אבא גיא, שיר (בת ה-17) ורן (בן ה-11) – חזרה מטיול של שבוע בהולנד (26.8.17-2.9.17) עם חוויות, מסקנות וטיפים למטיילים!

הטיסה
כ-8 חודשים לפני הטיסה הזמנתי כרטיסי טיסה לאמסטרדם, דרך חברת הלואו-קוסט ההולנדית "טרנסביה" (מחיר כרטיס כ-280$).
את הטיסה מצאתי דרך "סקייסקנר" אבל את ההזמנה עשיתי ישירות דרך טרנסביה.
חברה מצויינת. טיסה נהדרת.

המראנו בשבת ה-26.8 בשעה 21.15 ונחתנו ביום ראשון ה-27.8, בשעה הלא ממש נוחה – 01.20.
שדה תעופה סכיפול יפה ומרשים, אבל כמעט הכל היה סגור בשעה שהגענו (מן הסתם…). העברנו את הזמן בסכיפול עד השעה שש בבוקר (לא נעים אבל גם לא נורא), כדי לקחת רכבת לאמסטרדם באור יום.

*בכוונה המתנתי עם השכרת הרכב לסוף היום, כדי לא להיכנס לעיר עם רכב.

היום הראשון – אמסטרדם
הגענו כאמור מוקדם בבוקר. העיר היתה די שוממה בבוקר ובצהריים (יום ראשון…), אבל במהלך היום התמלאה חיים.
מוזיאון אנה פרנק – הזמנו כרטיסים מראש באינטרנט ולכן לא חיכינו בתור. כמובן מרגש מאוד.
מוזיאון ואן גוך – בהחלט מומלץ. שני הילדים נהנו.
הסתובבנו בעיר, אכלנו פנקייק ענק במסעדת פנקייקים ובערב חזרנו לסכיפול כדי לקחת את הרכב מחברת ההשכרה.
נסענו למלון (מומלץ) Grand Hotel Amstelveen, שממוקם בפרבר מדרום לאמסטרדם והלכנו לישון.

היום השני
התחלנו בזאנסה סחאנס – כמובן מומלץ. הילדים נהנו וגם אני.
משם נסענו לוולנדאם. אמנם תיירותי אבל היה מקסים וכיף. אכן מחירים טובים למזכרות כפי שכתוב בספר.

ומשם נסענו צפונה לסכר איסלמייר/אפסלוידייק.
הגענו לאמצע הכביש, עלינו על הגשר להולכי הרגל וחצינו לצד השני – מראה מרשים מאוד.
הילדים קיבלו הסבר מראש לגבי כל הפרוייקט הענק והמרשים הזה ואף ראו סרטונים ביוטיוב על הקמת הסכר. הרשימה אותם מאוד העובדה שמימין לסכר/כביש, המים מתוקים ומשמאל המים הם מי ים (הגענו מכיוון דרום-מערב), וכמובן הנוף המרשים.
לא המשכנו עד סוף הכביש, אלא חזרנו  לכיוון דרום ונסענו כשעה וחצי-שעתיים בחזרה למלון. נסיעה קצת ארוכה אבל בהחלט שווה.

*אגב, הג'י פי אס המובנה ברכב עצמו היה על הפנים. לא מעודכן ולא זיהה חלק מהכבישים.

היום השלישי – חיטהורן
כמובן שמקסים כפי שכתוב בספר, למרות שהיה עמוס מאוד וחיכינו זמן רב לסירה.
גם המחיר היה גבוה, כנראה שהם פשוט ניצלו את העומס ואת העובדה שכמעט ולא היו סירות פנויות. ובכל זאת היה שווה!

מחיטהורן נסענו לפארק הוחה ולואה. הגענו בשעה די מאוחרת (18.00) והמוזיאונים היו סגורים, אבל היה כייף לרכוב באופניים עם הילדים בחיק הטבע – חוויה נעימה ביותר.
*האופניים בחינם אבל צריך לשלם דמי כניסה למתחם.

היום הרביעי
זה היום השני שלנו באמסטרדם (כך תוכנן מראש).
זה היה היום הגשום היחידי שלנו בהולנד – מזל שזה קרה כשהיינו באמסטרדם.

השארנו את הרכב במלון באמסטלווין ונסענו לעיר באוטובוס.
מוזיאון נמו היה ממש אכזבה עבור כולנו – אולי כי הילדים גדולים יחסית ואולי כי קומה אחת היתה בשיפוצים. בכל אופן אף אחד מאיתנו לא נהנה מהמוזיאון וזאת למרות שאנחנו חובבי מדע וטבע. אהבנו את קומת הגג המרשימה ואת הנוף שנשקף ממנה, ובזה זה נגמר.

הסתובבנו ברחוב החלונות האדומים -חוייה מעניינת (כאמור הילדים לא קטנטנים). במדרחוב קלוורסטראט נכנסנו לפרימארק המוכר והטוב (וכמובן שיצאנו עם שקיות), אכלנו גבינות גאודה והיה כיף להסתובב בעיר. בערב לקחנו אוטובוס בחזרה למלון באמסטלווין.

היום החמישי – יום עמוס מאוד ואחד המהנים ביותר!
שוק הגבינות בגאודה – חוויה מאוד נחמדה, עם הופעות, דוכנים וכדומה.
בדרך חזרה לאוטו  הגענו במקרה לחנות לגו מקסימה Long Tiendeweg 31 2801 KE Gouda ובילינו בה שעתיים נחמדות מאוד.

משם נסענו לרוטרדאם.
שייט ספידו – חוויה נחמדה מאוד.
גשר אראסמוס – נכנסו למבנה המאוד מרשים מבחינת ארכיטקטונית (The Markthal), מבפנים לא פחות מאשר מבחוץ.
גם שוק האוכל שבו היה מרשים, מהנה וטעים – מומלץ.

הצצנו בבתי הקוביה Cube Houses – נחמד.
חזרנו לרכב והתחלנו בנסיעה של כחצי שעה לכיוון מערב כדי להגיע לסכר הענק של רוטרדם (MAESLANT STORM SURGE BARRIER) – היה קצת קשה להגיע למקום אבל בעזרת חוש כיוון מפותח :) הצלחנו!

הסכר מאוד מאוד מרשים. לא בטוח שכל אחד יאהב ויתרשם, אבל אנחנו מאוד התרשמנו. כמובן שמראש תיכננו לנסות ולהגיע למקום. כשהגענו התברר שיש בצמוד לסכר גם מרכז מבקרים (היה סגור כשהגענו) וגם כל איזור הנמל בקרבתו לים מאוד מרשים.

הגענו מאוחר למלון עייפים אך מרוצים.

היום השישי – וואליבי

יום שלם הוקדם לפארק. עמד בציפיות והיה גם לא עמוס מידי. תענוג

היום השביעי והאחרון

ארוחת בוקר, החזרת רכב והמראה לארץ ב 14.00. גם הטיסה חזור היתה טובה :-)