משפחת רביץ – זוג הורים ושלושה ילדים בני 10, 7 וכמעט 3 – חזרה מטיול של שבועיים בהולנד עם חוויות, מסקנות וטיפים למטיילים!

* הטיול כולו נבנה עפ"י הספר "המשפחה המטיילת", כמו כן היינו במפגש יעוץ קבוצתי אצל שלומית, כך שיכולנו להתאים את המסלול לפי צרכינו.  היה טיול מושלם! תודה!

הטיסה ומקום הלינה
טסנו בטיסת צהריים של איזי ג'ט לאמסטרדם (הזמנו את הכרטיסים הרבה זמן מראש), אספנו את הרכב ונסענו לכפר הנופש ראביט היל. גם כאן עשינו הזמנה זמן רב לפני החופשה כך שנהננו מהנחה של הזמנה מוקדמת.

מאוד נהנינו מכפר הנופש. כמעט כל יום כמעט סיימנו במשחקיה או בבריכה שבתוך הכפר. התלבטנו אם להיות בו למשך כל הטיול או לפצל מקום לינה (בכל זאת טיול די ארוך) אבל בחרנו להשאר שם כל השבועיים (פרט ללילה אחד שישנו באפטלינג) ואכן זו הייתה בחירה מצוינת עבורנו, גם אם היו לנו כמה נסיעות של כשעה וחצי.

💡 ביום ההגעה הגענו לכפר הנופש בשעה 21.00 ולא קל למצוא סידור לאוכל בשעה כזו אחרי יום ארוך. אני ממליצה להתארגן ולהביא אתכם אוכל לארוחה קלה של הערב הראשון.

הבקתה שלנו בראביט היל

העיר אוטרכט – מוזיאון הרכבות, מרכז העיר ומוזיאון תיבות הנגינה
יום שמתאים גם במקרה שיורד גשם. מוזיאון תיבות הנגינה מומלץ אם יש סבלנות לשמוע הדרכה בהולנדית/ אנגלית ולתרגם לילדים, כי הביקור נערך רק בסיור מודרך כשהמדריך מפעיל את תיבות הנגינה.

המוזיאון הפתוח בארנהם
ביום הביקור שלנו נערך במוזיאון מעין אירוע של שוק איכרים, זה אמנם יצר פקק רציני בכניסה – אבל זה היה שווה!
המקום מטופח גדול ויפה, ובתוך המוזיאון עוברת רכבת שמסיעה בין האתרים ומקלה על החיים.

חיטהורן
שכרנו סירה לשעתיים (בדיעבד, היינו לוקחים לשלוש), יצאנו מחוץ לעיירה הציורית לתוך שמורת טבע מדהימה עם טבע פראי ממש – את החלק הזה אהבנו יותר מהחלק המתוייר. בהמשך הסתובבנו ברגל בעיירה והצטלמנו לתמונה משפחתית בבגדים הולנדים מסורתיים!

המוזיאון הפתוח בארנהם

האי טסל
ביום החמישי נסענו אל האי טסל. הנסיעה ארוכה מאוד -אבל שווה.
השייט בספינת השרימפסים "tx 20" היה מדהים, חוויתי ובלתי רגיל! אנחנו זוכרים את זה כחוויה המיוחדת ביותר בטיול.
היינו מוותרים על השמורה לכלבי ים "אקומארה", שבעיניינו לא מצדיקה את מחיר הכניסה.

טירת מאודן
הטירה יפייפיה ומאוד ידידותית לילדים, שקיבלו מפה, התלבשו כאבירים, והסתובבו עם מדריך בחדרים (בלי מדריך לא ניתן לבקר בחדרים)-  מאוד מוצלח. לאחר מכן, עקב סופה מטורפת הלכנו למשחקיה (שלא היתה בתכנון). הילדים נהנו מאוד ולנו הייתה הזדמנות לנוח קצת  :-)

ארכיאון ומסעדת עמי ותמי
מוזיאון פתוח המתאר את תולדות הולנד מאז תקופת האבן. הכל מוחשי מאוד, נגיש וידידותי לילדים. מומלץ בחום.
מסעדת עמי ותמי – מסעדה עם המון משחקים ואפקטים מיוחדים, בילינו שם כמה שעות מהנות.

טירת מאודן

מסעדת עמי ותמי

אמסטרדם
ביום השמיני נסענו לאמסטרדם, בה ערכנו סיור מודרך שמותאם לילדים שנמשך כ- 3 שעות. הסיור היה עם מדריכה ישראלית דנית שחיה באמסטרדם (יועצת בי"ס במקצועה), היא היתה מדהימה עם גישה נהדרת לילדים, שהיו מרותקים במשך כל הסיור. לאחר מכן עשינו שייט תעלות עם הסבר בעברית. הילדים תלהבו שאת רוב הדברים ששמעו, כבר ידעו מדנית. ומשם המשכנו למוזיאון נמו – מוזיאון מדע מדהים. מומלץ.

זאנסה סחאנס, וולנדם ופארק השעשועים לינאוסהוף
זאנסה סחאנס – ציורי מתוייר ומקסים. נשארנו לראות איך מייצרים כפכפי עץ, הסתובבנו בין תחנות הרוח והעברנו כמה שעות בכיף.
משם נסענו לוולנדם, כפר דייגים ציורי ומתוייר להחריד שפחות נהנינו ממנו. קנינו מתנות ונסענו הלאה תוך שעה.

בשעה 16.00 הגענו ללינאוסהוף – פארק שעשועים ענק! היו לנו שעתיים כשאנחנו לבד גמרי! היה סיום נפלא ליום הזה.

כפר הנופש וארמון המלוכה הט לו
ביום ראשון (היום ה-10 של הטיול), החלטנו להישאר בכפר הנופש מחשש מפקקים.
בצהריים נסענו לארמון המלוכה הט לו – המקום מרהיב, אך להבדיל מהשאר לא ידידותי לילדים קטנים, כך שהייתי עסוקה למנוע מהקטן לגעת בכל דבר. כשסוף סוף הגיע תור הגנים, התחיל גשם זלעפות… אני ממליצה לוותר אם יש ילדים קטנים.

גן החיות בוחרס
נחמד, מיוחד, לא חובה. מה שמעניין שם, זה שהוא מחולק לאזורי אקלים שונים. האזור של יערות הגשם מדהים, אך נוראאאא חם ולח.
מתאים ליום גשום.

נמו – מוזיאון המדע

אפטלינג
לאפטלינג הקדשנו יומיים.
בבוקר היום ה-12 של הטיול נסענו לפארק ושם הזמנו לינה ללילה. הגענו בסביבות 11.00, קיבלנו כרטיסים ליומיים (כניסה נפרדת לאורחי המלון). בערב אכלנו במסעדת המלון, שיש לה משחקיה צמודה. ביום המחרת התפנקנו בארוחת בוקר עשירה וטעימה במלון עם דמויות מהאגדות שמסתובבות בין הסועדים. נכנסנו לפארק חצי שעה לפני הפתיחה.
הפארק וכל מה שקשור אליו פשוט מדהים! אנחנו מאוד ממליצים לישון בו לילה.

יער הקופים
מקום מהמם! לא לפספס! פארק עם קופים בלבד מכל הגדלים והמינים. נמצא בתוך יער מדהים. היינו שם כשבע שעות בלי להרגיש.

הבריכה במקום הלינה שלנו

עוד טיפ אחרון:
כמעט כל יום ירד גשם – אל תתנו לזה להפריע למהלך הטיול, אבל אל תשכחו להביא נעליים עמידות למים, חשוב.