משפחת גולדברג – אבא טל, אמא מיטל, מאיה (בת 9) ועינב (בת 5) – חזרה מטיול משפחתי נהדר בן כשבועיים בהולנד ומשתפת אותנו בחוויות ובטיפים מהטיול  :-)

בשבוע שעבר חזרנו מטיול של כשבועיים (קצת פחות) מהולנד והנה תקציר הטיול המשפחתי שלנו, אבל ראשית כל הכבוד על הספר – ממש תענוג היה לטייל איתו (יש לנו את היער השחור ואוסטריה, והפעם קנינו את הולנד). ממש כיף!

בחרנו לטוס דרך בלגיה – המחיר היה זול יותר והיצע הרכבים טוב יותר.

לנו בעיירה בשם אגד'ם שקרובה לאנטוורפן וביום  הראשון טיילנו בברוז' – עיירה מקסימה בצדה המערבי של בלגיה. מומלצת מאוד.

משם נסענו לרוטרדם שהיתה הבסיס שלנו לטיולי כוכב בהולנד, ובה שהינו 9 ימים.

אפטלינג – יום אחד הקדשנו ל"אפטלינג". רכשנו מראש כרטיסים וכרטיס חניה – זה מאוד מועיל. הגענו מוקדם וכך לא נאלצנו לעמוד בתורים ארוכים. הפארק מאוד כייפי ומתאים לגילאים שונים.

חיטהורן – יום אחד. אין ספק שזה אחד המקומות היפים בהולנד! שכרנו סירה ויצאנו לדרך. מומלץ להצטייד בקרם הגנה, גם אם לא חם :-). ומומלץ גם לשבת בבית הקפה שבתחנה מס' 2 – בית קפה ומסעדה שממוקמת על המים.

זאנסה חאנס – לא לוותר!! פשוט מקסים, יפה ומעשיר.

שוק הגבינות – נסענו צפונה לשוק הגבינות באלקמר – מקסים! אבל לא כדאי לקנות גבינות דווקא במכירה הזו, אלא שווה להמתין לשווקים קטנים יותר, שבהם המחירים זולים יותר וניתן לטעום.

ביום הזה שילבנו גם את אינקהאוזן – שם נמצא פארק אגדות לילדים. הבנות מאוד נהנו, אנחנו פחות. צריך להדגיש שהכניסה לפארק לא זולה ושהפארק כולו דובר הולנדית בלבד! (אין שום מיצג ושום הדרכה באנגלית).

הספקנו גם לשלב את הארלם – עיירה פשוט יפה!

רוטרדם וקינדרדייק – יום אחד הוקדש לרוטרדם וקינדרדייק. רוטרדם היא עיר שונה מהאחרות מאחר והיא שוקמה לאחר מלחמת העולם השנייה. מומלץ לרכוש כרטיס משולב למגדל האירומסט ולשייט הפנקייק.

על קינדרדייק לדעתנו אפשר לוותר. למרות שהגענו באחה"צ של יום שבת בחודש אוגוסט, 19 התחנות לא פעלו בו זמנית… אחה"צ המקום נטוש כמעט ומרכז המבקרים נסגר (ואיתו גם השירותים הציבוריים).

באזור האג, מדורדם ודלפט היינו יום אחד. מתוך האזור הזה – דלפט היא היפה והמרשימה ביותר.

לאמסטרדם הקדשנו יומיים, כי לא הספקנו הכל ביום אחד (זה היה יותר מדי לבנות).

מאדם טוסו – אינו מרשים כמו התאום שלו בלונדון ושייט התעלות יקר, לכן נהנינו בעיקר מהליכה ברחבי העיר. אין טעם לשכור אופניים בעיר.

את היום השני הקדשנו למוזיאון "נמו" – מומלץ ביותר!!

גם לאוטרכט הקדשנו יום אחד – עיירה נפלאה. מוזיאון תיבות הנגינה והשעונים שבה פשוט מקסים!

את היום האחרון לפני הטיסה חזרה הקדשנו לבריסל – מרכז העיר יפה, הוופל הבלגי הכי טעים :-) שוקולד גודייבה מעולה וכמובן הפסל של הילדון… ביקרנו גם במגדל ה"אטומיום" – תצפית יפה, ניתן לשלב גם כניסה לתערוכה מתחלפת.