משפחת מרקס חזרה מהולנד ושיתפה אותנו בחוויות ובטיפים מהטיול  😀

במוזיאון הבקבוקים באנקהאוזן – חוויה מדהימה

שלומית שלום,

נסענו להולנד בתאריכים 26.7-2.8 – זוג עם שני ילדים בני 8.5 ו 5.
זו היתה הנסיעה הראשונה שלנו לחו"ל עם שני הילדים ובחרנו בהולנד מאחר והנסיעות ממקום למקום קצרות.

ביום הראשון (יום רביעי) נחתנו בערב ולנו במלון Cutizen M הממוקם במרחק הליכה משדה התעופה. המלון ממש מדליק. כולו טכנולוגי ומתפעלים את כל החדר בעזרת טאבלט. בן ה-8 התלהב מאוד. בהמשך לנו בנארדן, בבית שמצאנו באתר AirBNB – מיקום מצויין!

פארק חבלים ליד אמסטרדם – מעולה!

ביום השני (חמישי) שכרנו רכב ונסענו לזאנסה סכאנס – נהנינו מאוד. קנינו את הכרטיס המשולב וביקרנו כמעט בכל מה שניתן לראות שם.

ביום השלישי (שישי) נסענו לאפטלינג מאחר וביום שישי הוא פתוח עד 23:00 – נהנינו מאוד.
הפארק גדול ומרשים. התחלנו את המסלול ביער האגדות (הילד בן ה 8 לא התלהב ורצה מתקנים), כך שזה היה פחות מוצלח, אבל כל השאר היה נהדר. קנינו את הכרטיס "לאקשרי" שכלל ארוחות וזה תרם מאוד להנאה – היינו במסעדת אוקטיפוס המדהימה ובמסעדה נוספת שאפשרה אתנחתא.
אגב ההמלצה על מתקן 7 (הטיסה) נהדרת!

ביום הרביעי (שבת) ביקרנו בדולפינריום ומשם המשכנו לחיטהורן המהממת! לאחר שייט בן שעתיים המשכנו לטייל ברגל, במקביל לתעלות, שזה גם היה נחמד. שילבנו הליכה, צילומים מזווית שונה מהשייט, ספגנו את האווירה והחנויות המתוקות שבדרך.

עצתך לקחת לחם להאכיל את הברווזים הייתה נפלאה. בן החמש נהנה מלראות אותם מתלווים אליו במהלך הנסיעה.

ביום החמישי (ראשון) היינו במוזיאון הרכבות באוטרכט – מקסים! הילדים נהנו מנסיעה ברכבת ובנסיעה הווירטואלית. היינו בהצגה שהיתה פחות נחמדה, כי היא היתה בהולנדית, אבל הכל שם יפה וכייפי וגם בסירות שמחוץ למבנה הקפיטריה היה נחמד. בהמשך הסתובבנו בעיר. עיר יפהפייה.

ביום השישי (יום שני) ביקרנו במוזאון איינקהאוזן. הילדים נהנו לשייט בסירה בעצמם. ביקרנו גם במוזיאון האניות בבקבוק וזה היה מקסים – כולנו נהנינו שם מאוד (נדרשת חצי שעה עד שעה במוזיאון).

ביום השביעי (יום שלישי) בהמלצת חברה הולנדית, הלכנו לטירת מאודן – טירה יפיפייה. חנינו רחוק ממנה, הלכנו ברגל ונהנו לראות את הגשר הנפתח והסירות שעברו. הביקור בטירה היה מהנה מאוד. התחפושות והחותמות שהם היו צריכים להחתים בכל מתחם שהם עברו – זה היה ממש מקסים. כולנו נהנינו.

משם נסענו לפארק החבלים שסמוך לסחיפהול ולבן ה-8 הייתה חוויה אדירה שהוא לא מפסיק להזכיר וטיילנו בנארדן היפה, באזור בתי הקפה. מאוד נחמד שם.

טיפים נוספים:

* לקחתי איתנו עגלת מטריה, שהיתה נחוצה לדעתי.

* ממליצה על הטיסה עם חברת klm.

* מזג האוויר היה 21 מעלות בממוצע. ירד גשם, אבל מעט מאוד. נסבל עם לוקחים מעיל גשם ולא נורא בכלל.

* בסופר – אם תקנו קנייה שבועית למשפחתכם הם יביעו הבעת תמיהה, מאחר והם לא קונים בכמויות כאלה. הם מאוד חסכנים.

* את הכרטיסים לדולפינריום קנינו מאתר utimatkorting.nl, שהוזיל כל כרטיס בעשרה יורו.

* מבחינת ניווט – אין סימון כיוון (צפון או דרום כמו אצלנו), כך שצריך לשים לב לשילוט.

* קבלתי טיפ באחד האתרים לגבי קנייה של דיסק און קי באפטלינג ומשום מה לא היה דבר כזה. אבל כן כדאי לשלם עבור התמונות – בנוסף לפיתוח התמונות, הם מאפשרים גם להעביר את זה למחשב.

* ממליצה לקחת רכב שהתדלוק שלו הוא בדיזל. זה מוזיל משמעותית. השתמשנו במיכל דלק אחד עבור כל הטיול שלנו.

לסיכום: הולנד לא כל-כך יקרה כפי שחשבנו, מלבד הכניסה לאתרים. ההולנדים מסבירי פנים והיא יפייפיה. תודה!