משפחות יוסף, בר יהושע ולוי – סה"כ 6 מבוגרים ו-9 ילדים בגילים שונים, מגיל שנה ועד 17 – חזרו מאוסטריה. הנה החוויות וההמלצות שלהם:

אז חזרנו (לצערנו ומהר משציפינו) מאוסטריה המדהימה, לאחר טיול קיץ מוצלח ביותר מכל הבחינות. מיותר לציין כי המסלול נערך בהתבסס על הספר המצוין של המשפחה המטיילת לאוסטריה, בדומה ליתר הטיולים שערכנו בשנים האחרונות… הנה דבר המשפחה שלנו:

יום שלישי (8.8.17) – לאחר שאיגור נהג המיניבוס הקפדן והחייכן אסף את כולנו מביתנו בצהרי היום, הגענו לשדה התעופה שמחים ועליזים לקראת הטיסה שלנו למינכן אחר הצהריים. עם ההגעה למינכן ולאחר איסוף המזוודות, שכרנו את הרכבים ונסענו למלון IBIS בשדה התעופה להתרעננות ולינה.

יום רביעי – לאחר שהקצנו משנתנו ושבענו מארוחת הבוקר במלון, נסענו לכיוון חבל זלצבורג.
בדרכנו ובעודנו בגרמניה, עצרנו בפארק השעשועים המקסים "רופולדינג" למספר שעות של כיף וחוויה. לאחר מכן המשכנו בדרכנו, תוך ביקור קצר אך יעיל באאוטלט בעיירה פידינג (גרמניה). לאחר הקניות וארוחת צהריים מהנה נסענו לכיוון העיירה פלאכו (יותר נכון לאחד מפרבריה) ולצימר המקסים שבו התאכסנו.

יום חמישי – התעוררנו ליום שמש חמים ונעים (רמז : זה עומד להשתנות…) ונסענו לעיירה הסמוכה ווגרין לרכבל גרפנברג.
עלינו לפסגת ההר ברכבל ונהנו מהמתקנים המפוזרים בפסגתו. חלקנו אף הלך למסעדה הסמוכה לארוחה קלה… בצהרי היום מזג האויר השתנה והחל לרדת גשם זלעפות. מיהרנו לרדת מההר ברכבל ונסענו לעיירה פלאכו לארוחת צהריים במסעדת ז'וזף הנחמדה (אך לא יותר מכך…). קינחנו תוך כדי טפטופי גשם במתחם השעשועים הקטן והמקסים "לאקי פליצר" ובמגלשת ההרים שבו.

יום שישי – נסענו לעיירה הלשטאט, מלאי תקווה ליום שמשי.
בהגיענו לעיירה ולאור הגשם שהמשיך לרדת, החלטנו לעלות בפוניקולור להר המשקיף לעיירה ולמכרה המלח המצוי בו – פתרון מצוין ליום גשום. הצטרפנו לסיור במכרה ונהנו מההסברים, המיצגים השונים, המגלשות והנסיעה ברכבת התת-קרקרעית. לאחר מכן ירדנו חזרה לעיירה וסיירנו בטיילת המקסימה שלה. מזג האויר החל להשתפר… קינחנו את היום בביקור כייפי ורטוב בפארק המים המקורה והמקסים "תרמה אמדה" שבעיירה אלטנמרקט הסמוכה לצימר שלנו.

יום שבת – מזג האויר השתפר פלאים ויום שמש נעים לפנינו! (למעט תחילתו שהיה עדין מעט גשום).
התחלנו את היום במצודת הוהנוורפן וצפינו במצודה במופע עופות הדורסים (נחמד מאוד, אך בחבל אלזס לפני מספר שנים צפינו במופע מרשים יותר). לאחר מכן נסענו לתצפית קצרה וממצה במפלי גולינג המרשימים. לאחר המפלים נסענו לטיול קצר בנקיק למרקאלם – תחילת הסיור בנקיק שמעל נחל המים היא מרשימה! לאחר מכן שמנו פעמינו לעיירה המקסימה מאוד מאוד סנט וולפגנג,  מבלי שוויתרנו על עצירה קצרה ומהנה בדרך במגלשות ההרים באבטנאו. היה יום גדוש פעילות ומהנה מאוד !

יום ראשון – יום רגוע בסביבות הצימר שלנו. התחלנו את היום חלקנו בארוחת בוקר קלילה בבית קפה בעיירה פלאכו וחלקנו בביקור באגם הצמוד למלון. לאחר מכן סיירנו מעט בעיירה פלאכו, השתתפנו בהפנינג אופניים שנערך בעיירה, ביקרנו בפינת חי קטנה ואף טעמנו מהחלב המופק בה. לאחר מכן נסענו לפארק חבלים אקסטרימי בעיירה אלטנמרקט הצמודה לצימר. קינחנו את היום במתחם מגלשת ההרים לאקי פליצר ובמסעדת השניצלים שניצל-אק בפלאכו (אוכל טעים, שירות גרוע).

יום שני – הקדשנו את היום לביקור בעיר זלצבורג וסביבתה. התחלנו בסיור רטוב ומשעשע בארמון הלבורן ובביקור קצר ומהנה בגן החיות הסמוך. לאחר מכן נסענו למרכז העיר לביקור מהנה במוזיאון המדע והטבע ומשם, לשיט משמח בנהר החוצה את זלצבורג עם הקברניט הכי "שרוט" שיש…
לאחר השיט המשכנו לשוטט בעיר ואכלנו ארוחת ערב מהנה במסעדת המבורגרים טעימה (בשילוב עם מנות ילדים ממקדונלדס :-) ).

יום שלישי – התחלנו את היום בשיט באגם גוסאו המהמם בסירות חשמליות קטנות.  ביקרנו בעיירה באד אישל שהתגלתה כעיירה מקסימה מאוד במיוחד ביום הביקור שלנו, כיוון שנערך בה פסטיבל אוכל רחוב מבדר וססגוני.
שבנו לסביבות הצימר שלנו בפלאכו ואכלנו ארוחת ערב במסעדה האיטלקית המצויינת פינוקיו באלטנמרקט. קינחנו את היום בביקור חוזר ומרענן בפארק המים תרמה אמדה.

יום רביעי – עוזבים את הצימר ואת חבל זלצבורג ונוסעים לחבל טירול! בדרך הארוכה עברנו במתחם חיפוש הזהב בראוריס, אך עקב הגשם שהחל לרדת נאלצנו לוותר על החוויה. כפיצוי, עצרנו במגלשת "מייסיפליצר" בקפרון (מצוין!) ובבית ההפוך בעיירה על יד אינסבורק (חביב ולא יותר מכך…). קיבלנו את החדרים בצימר/מלון שלנו בעיירה אוברפרפוס ונסענו לבילוי ערב מהנה בעיירה המקסימה זיפלד.

יום חמישי – נסענו לאגם אכנזה המדהים ביופיו (הגדול באגמי טירול) ושכרנו אופניים למספר שעות. רכבנו סביב האגם, רחצנו במימיו הקרירים, נחנו בפיקניק נחמד ואף שתינו בירה טעימה במסעדה מקסימה באחד מחופי האגם. לאחר שהתקלחנו והתרעננו בצימר, נסענו בשנית לעיירה זיפלד לארוחת ערב טעימה ושיטוט כיפי בעיירה.

יום שישי – יום הקניות הגיע !! נסענו לקניון סילפארק שבמרכז העיר אינסבורק, לפעילות שופינג מהנה ולסיור בעיירה הנחמדה ובמרכז העתיק שלה.
לאחר הביקור באינסבורק נסענו לעיירה מיטנוולד (בגבול גרמניה) לארוחת ערב מקסימה במסעדה איטלקית מעולה ומומלצת מאוד במדרחוב הצבעוני של העיירה.

יום שבת – עוזבים את טירול וחוזרים למינכן!
לעיר נסענו בכביש המהיר. חלקנו נסעו למרכז העיר ולכיכר מריאנפלאץ השוקקת עד מאוד. שוטטנו בעיירה ובשווקים שלה, ביקרנו בחנויות טובות ונהנו מארוחת טעימה. חלקנו האחר ביקר בפארק האולימפי ואף גלש באומגה מהנה. בסיום היום נפגשנו כולנו במלון IBIS שליד שדה התעופה והתארגנו לשנת לילה. החזרנו את הרכבים, אכלנו ארוחת ערב במלון ועלינו לישון.

יום ראשון – קמנו מוקדם. המוניות חיכו לנו בכניסה למלון והסיעו אותנו לשדה התעופה הסמוך. הטיסה חזרה יצאה בשעה 10:30 – כמה טוב לחזור הביתה! (או שלא… :-) )

היה מצוין, אוסטריה נעמה לנו מאוד, בטוח שנתגעגע לאווירה ולכיף ביחד בטיול הארוך והמהנה! נפגש בטיולים הבאים…
משפחות יוסף, בר יהושע ולוי.