משפחת פישר – תמר, דובי ולוטם המתוקה, חזרו מטיול משפחתי בצפון איטליה ושלחו לנו את דבר המשפחה שלהם :-)

gondola

הטיול ארך 8 ימים: ישנו 3 לילות בסטרזה ו-4 לילות בפורלצה.
המיקום בסטרזה היה מצוין ומאוד חיבבנו את העיירה – היה מאוד נעים להסתובב בה ואיפה לאכול.
הגענו בצהריים ותכננו לבלות את אחר הצהריים הראשון בוילה פלוויצ'ינו, אך מסתבר שהמקום סגור השנה, בשל בעיות מימון!
ביום המלא הראשון עשינו שייט לאיזולה מאדרה ואח"כ לאיזולה בלה, היה מצוין, יפה מעניין וכיף! אחה"צ בילינו על חוף האגם בסטרזה בגן השעשועים ובטיילת.
ביום השני עלינו ברכבל למוטארונה, עלינו עם מנשא גב לפסגה ודובי גם התגלש באלפילנד. אח"כ ירדנו לגנים האלפינים ועשינו שם פיקניק נחמד. אחה"צ נסענו לאורטה סן ג'וליו והיה פשוט מקסים! היה כבר קצת מאוחר אז לא עשינו שיט לאי אבל טיילנו בעיירה ואכלנו ארוחת ערב והיה נהדר.

ביום הבא נסענו צפונה, ועצרנו לטיול בערוץ סנטה אנה ליד קאנוביו, היה מרהיב ויפה! נהננו מאוד. אח"כ המשכנו לפורלצה והתמקמנו.
לגבי השהות בפורלצה – גרנו בדירה יפהפייה עם מרפסת עם נוף מעלף, וזה היה מאוד מיוחד וכיף. מצד שני, לא היתה אפשרות בכלל לצאת ברגל, אלא רק עם אוטו (כבישים מפותלים בלי מדרכות ואפילו בלי שוליים, בטח לא אפשרי עם עגלה), וגם בפורלצה עצמה לא היה כ"כ מה לעשות אחה"צ/ערב ומעט מקומות לצאת לאכול, אז מצאנו את עצמנו נוסעים לא מעט ללוגאנו, לא מאוד רחוק אבל עם הכבישים המפותלים היה מעט פחות נוח…
ביום הבא נסענו ללוקארנו ועלינו ברכבל לקרדאדה, היה מוצלח מאוד מאוד מאוד!! קצת היה ארוך הנסיעות, במיוחד בחזור לקח לנו הרבה מאוד זמן, ולכן החלטנו בימים הבאים לא לחזור לאזור לוקארנו (תכננו במקור לקחת את רכבת הצ'נטוואלי וגם לטייל עמק ורסאקה, אבל בגלל הפקקים והנסיעות ירדנו מזה).

gondola

את היום הבא בילינו בלוגאנו והיה מדהים! מאוד אהבנו את העיר, נסענו ברכבת התיירים ובילינו בפארק העירוני ועשינו בו פיקניק. היה מאוד שימושי ההפניה בספר לחניון במרכז לוגאנו, חנינו בו כמה וכמה פעמים.

אחה"צ ניסינו לעשות את שביל הזיתים מגנדריה ללוגאנו אבל גילינו שמאוד מאוד מסובך לעשות את זה עם עגלה… אם היינו באים בלעדיה היה מוצלח יותר. בכלל היה קשה קצת להתמצא בגנדריה כשמגיעים מלמעלה (מכיוון פורלצה) ולא הצלחנו למצוא בקלות את המעבורת. בסופו של דבר נסענו שוב עם האוטו ללוגאנו, ובילינו בה ערב מאוד נעים.
למחרת נסענו לאגם קומו, למנאג'יו ולקחנו מעבורת לבלאג'יו, שדווקא למרות החששות היה בה בסדר גמור עם העגלה כי יש את השביל ההיקפי שעולה למעלה לכיוון כפר הדייגים. היה מקסים, גם בבלאג'יו וגם במנאג'יו. רכבת התיירים בבלאג'יו היתה פחות מוצלחת, עמוסה מאוד, איטית מאוד והיה בה צפוף וחם, ואחרי סיור רגלי בעיירה, הרכבת לא נתנה הרבה.
ביום הגשום האחרון התחלנו בלוגאנו בקניית שוקולד שוויצרי ומזכרות אבל הגשם הבריח אותנו… ובעצתך נסענו לאיל צ'נטרו, היה מועיל מבחינת שופינג וגם מבחינת ג'ימבורי… אין ספק שהיום האחרון היה פחות מוצלח אבל היה פשוט מבול בכל מקום אז היה פחות מה לעשות.

חזרנו עייפים אך מרוצים, מאוהבים בנופים של צפון איטליה ובתחושה שראינו המון ועשינו המון, וכל הבחירות היו מוצלחות.

היתה כמובן תחושת פספוס מסוימת שלא הספקנו הכל, למשל מורקטו ופארק סן גרטו, אבל ככה זה כנראה… אין ספק שהספר עזר לנו רבות!!!
תודה רבה ומקווים מאוד לנסוע בעתיד ליעדים נוספים עם ספרי המשפחה המטיילת.