משפחת פון בוקסברג- אבא נתנאל, אמא לימור, אוריאל (12) ואיתמר (10 וחצי), חזרו מטיול משפחתי באוסטריה ושיתפו אותנו בחוויות שלהם.

הטיול: 16 יום באוגוסט. פעם שנייה שאנו מטיילים עם הספר ונהנים מהשילוב של מסלולי טבע ואטרקציות לילדים (הראשונה היתה ליער השחור).
לאחר 7 ימים של ביקור משפחתי בגרמניה (ברלין), שכרנו רכב ונסענו לכיוון אוסטריה. עצרנו ללינה בת יום אחד בעיר רוטנבורג (עיר יפה מימי הביניים) והמשכנו ל 8 ימים באוסטריה.

לנו בבית דירות בשם Ferienwohnung Salzburg בכפר ברוק (Bruck) הסמוך לעיר צל (Zell am See). הדירה היתה נקייה, עם מטבח נוח שבו יכולנו לבשל לעצמנו. בעל הבית היה מאוד נחמד ומהנוף של הדירה השתקפו פסגות מושלגות ופרות מדושנות מעונג שרעו להן בשדות.

המסלול: דרך גרוסגלוקנר, מפלי קרימל, קיצשטיינהורן, מאגרי המים בקפרון, ערוץ זיגמונד טון, מסלול השמידולין, אגמים (קלאמזה, המלכים) מערת הקרח בוורפן, מגלשת הרים וביקורים בערים צל וקפרון.

הכי אהבנו: הילדים ללא ספק אהבו את המשימות במסלול שמידולין (לגלות בכל תחנה את צבע האבן של הדרקון) ובעיקר את האופנועים. אנחנו אהבנו טיולי הליכה בטבע. היו מקומות ששילבנו מסלולי הליכה שהתגלו כמאתגרים במיוחד.

בדרך גרוסגלוקנר ירדנו ועלינו רגלית עד לקרחון ההר (מומלץ למי שאינו נרתע מהליכה מאומצת). במפלי קרימל המשכנו גם לאחר התחנה האחרונה. הגענו עד לחקלאי המגדל פרות ובמסעדה שבמקום הזמנו חלב טרי.

סיפור מצחיק: פעמיים הגענו לשווא להר קיצשטיינהורן. בפעם הראשונה שמחנו שלא נכנסנו, היות ובשל הפסקת חשמל הרכבלים נתקעו שעתיים באוויר. בפעם השנייה הגענו בשעה 13 וכבר לא ניתן היה להיכנס.

היום שבו כן נכנסנו התחיל סגרירי ומעונן מאוד, אבל החלטנו לא לוותר. הנוף במקום היה קסום. הילדים התלהבו מאוד לגלוש בקרח. מרוב הנאה שכחו לגמרי מהקור והנעליים הרטובות לא הפריעו. גם כאן סיירנו רגלית, פגשנו עדר כבשים ונהננו לחוש את הטבע.

הטיפים שלנו: לנצל כל יום לחויות חדשות!

בשבת למשל, טיילנו ברגל בכפר ברוק שבו לנו. הופתענו לגלות במרכז הכפר את כל תושבי המקום בחגיגה לרגל הורדת הפרות מההרים לרפתות- כולם היו לבושים בבגדים מסורתיים, הפרות היו מקושטות בפעמונים ובמקום התקיימו מופעי ריקודים. הבטחנו לעצמנו לשוב במוצ"ש, כדי לשתות עם המקומיים ולהצטלם. היה מעניין לגלות שבלב הכפר מגדלים תרנגולים, סוסים, חזירים ופרות.

תובנות על הטיול, על החיים ובכלל: בכל המקומות שבהם ביקרנו פגשנו אנשים שונים מרחבי העולם- אוסטרים, ערבים מסעודייה, כווית ומצרים, תושבים מנפאל, יהודים מארצות הברית וכמובן ישראלים. נהנו לפטפט בגרמנית ובאנגלית, לקשקש בערבית וכמובן לחלוק חוויות בעברית. חשנו כי המפגש והשיח עם האנשים השונים הוסיף עניין וכייף בטיול.