משפחת שחף- ההורים, שלומי ומירי והבנים- אלמוג (20) יואב (19) גל ויובל (13), חזרו מטיול משפחתי בסלובניה ושלחו אלינו את החוויות והטיפים שלהם:

סלובניה

חצי שנה מראש רכשנו את הספר המשפחה המטיילת ותכננו את הטיול לפיו.

נחתנו בבודפשט ומשדה התעופה נסענו לסלוני קרואטיה (נסיעה ארוכה), וטיילנו בהנאה בראסטוקה, בין מפלים ובתים. מומלץ מאוד להיכנס למסעדה וליהנות מהיופי מסביב. לנו בדירה מדהימה- בעלת הבית פינקה אותנו בבלינצ'ס חם, כיבסה לנו ואפילו קיפלה את הבגדים!
למחרת בבוקר יצאנו לטיול של יום שלם בפליטוויצה (מסלול H)- הליכה ארוכה בגן עדן…

סלובניה

טיילנו במערת שקוציאן ובמערת הנטיפים המהנה פוסטוינה. ממנה המשכנו למסע בבטן האדמה של מערת קריזנה- מסלול של 4 שעות (יש גם מסלול של שעה, אבל זה נראה לנו קצר מידי), ללא חשמל, רק עם פנסים על הראש לאורך 12 אגמים-חוויה על חושית!

חייבים להזמין מקום זמן רב מראש, כי הכניסה מתאפשרת רק ל-1000 אנשים בשנה. על המסע זה לא היינו מוותרים.

בהמשך, עברנו ללון בדירה בבלד עם מגלשה אלפינית, פארק חבלים וריצת בוקר סביב האגם- כיף אמיתי.

התעוררנו מוקדם ונסענו לחווית אקסטרים בקניון בבובץ- סנפלינג, קפיציות ומגלשות מים טבעיות, בתוך נחל. המשכנו עם ימי טיול נוספים בהר ווגל, באגם בוהני ובערוץ וינטגאר.

לא היה צריך לחשוב הרבה, פשוט הלכנו על פי הספר. היינו רוצים להספיק יותר, אך הזמן היה קצר…

המשפחה המטיילת סלובניה וצפון קרואטיה

טיפים כלליים:
1. לא לנחות בבודפשט- הנסיעה ארוכה מדיי

2. מומלץ להכניס ל-GPS נקודות ביניים כשנוסעים ליעדים רחוקים. ה- GPS לא תמיד מחשב את הדרך הקצרה ביותר. קרה לנו שבמקום לנסוע שעה ורבע נסענו הרבה יותר בגלל שהוא לקח אותנו בדרך שונה ממה שתוכנן בבית בגוגל מפות. לכן בחזור כתבנו נקודות ציון בדרך והאכן הדרך היתה הרבה יותר קצרה.

3. בסלובניה יש להדביק את מדבקת הכביש המהיר בצד שמאל (הצד של הנהג)  או במרכז השמשה. אנו הדבקנו בימין וכך לא מומלץ (למרות שיצרנו קשר עם החברה והם אמרו שהדבר גם תקף)… בכל מקרה כדאי לשמור את הקבלה וצילום של המדבקה…

4. להגיע מוקדם לאטרקציות השונות, ממש בפתיחה. עדיף לישון באזור ואפילו לעבור דירה או מלון. במבט לאחור היינו ישנים גם בבובץ.

5. להספיק פחות וליהנות יותר מכל דבר. בשביל להספיק את הספר צריך חודש (!!), אז להחליט מראש מה הכיוון.