משפחת רובינזפט- הורים ושתי ילדות בנות 10, חזרה מטיול משפחתי בצפון איטליה ושלחה אלינו את החוויות וההמלצות שלה :)

gondola

היום הראשון
הטיסה היתה סבבה לגמרי. בכלל לא נורא. הבנות היו נהדרות והתרגשו כל הזמן…
קיבלנו את הרכב שהזמנו בשדה התעופה ואז נאמר לנו שיש להוסיף 322 יורו עבור ביטול השתתפות עצמית. (חשבנו ששילמנו את זה מראש, אבל מסתבר שלא :-( – שימו לב! יצאנו לדרך בעזרת הוייז, ללא שום בעיה של ניווט. דיי מהר נכנסנו לכביש אגרה (אחר כך הבנו איך זה עובד-בכניסה לוקחים כרטיס ומשלמים ביציאה, הכל ממוחשב בדרך כלל).
הגענו לדירה בכפר וליג'יו סול מיניציו, בחוות corte attilea -מקום חלומי מדוגם ומהמם!
כשהגענו המארח הציע לנו, ללא תוספת תשלום, את החדר הכי שווה והכי גדול שלו והמקום הוא פשוט גן עדן. מאובזר בצורה יוצאת מין הכלל, עד הפרט האחרון- כולל ביצים במקרר, חלב, מיץ, מים, לחם, ריבה ויוגורטים. יש מכונת כביסה ומדיח כלים, חדר ענק עם משחקים ובריכה מחוממת והאנגר ענק עם המון אופניים.
הכפר פיצפון ושקט והאורחים מקבלים מפתח לשער האחורי שממנו הלכנו לטייל לאורך הנהר. בקיצור…אנחנו בעננים.

היום השני
את היום השני, שהוא בעצם היום הראשון בטיול שלנו החלטנו להקדיש לונציה. היו הרבה תיירים, אבל לא היה צפוץ כמו שחשבנו שיהיה (בכל זאת לא התחילה העונה). החלטנו להתמקד בכיכר המרכזית ובעוד כמה אתרים מומלצים והלכנו לאיבוד בסימטאות המקסימות בכייף…
הבנות מאוד רצו לשוט בסירה ומאחר שהחלטנו שכל עניין ונציה, הוא כנראה פעם בחיים שטנו בגונדולה כמו שצריך! הבנות היו מאושרות והיתה הרגשה של מיצוי מוחלט.

gondola

היום השלישי
רכבנו 5 שעות בשבילים, לאורך נהר שמחבר בין עיירות וכפרים. הכל ירוק ומריח כמו עשבים אחרי הגשם. בלילה אכן ירד גשם, אבל במשך היום לא. מזג האויר היה מושלם. לא קר ולא חם והשמש הסתתרה רוב הזמן. לאורך השביל רוכבים אנשים ומשפחות ונראה שכולם בחופשה ביחד איתנו… אוירה נהדרת! הגענו לעיירות קטנות בהן יש חנויות לתיירים, אבל גם גלידה ופיצה ושוק קטן של גבינות, זיתים ועוד. העיירה שנמצאת ממש על גדות האגם, צפונית לכפר שלנו ואליה רכבנו נקראת: peschiera del garda.

בערב נסענו לארוחת האבירים, מופע וארוחת ערב ב- Medieval Times. כל הקהל מקבל כתרים (מחולקים 4 צבעים של כתרים, כך שיש 4 קבוצות).
הסיפור הוא על נסיכה שאביה המלך מחפש לה חתן ויורש לממלכה. כדי להחליט, הוא בוחן 4 אבירים מממלכות שונות.
במשך המופע מלצרים מגישים אוכל ושתיה בלי הפסקה (אוכלים בידיים), המלך בוחן את האבירים ואנחנו מעודדים את האביר שלנו… עד שהאביר הטוב מבינהם נבחר. לצערי שלנו לא נבחר למרות שהוא היה מקסים…
אבל היה פשוט מדהים וטעים. מומלץ מאוד!

היום הרביעי
את היום בילינו בפארק החבלים Gungle Adventure Park שליד העיר San Zeno di Montagna. מסלול של שעה בערך, שמתאים לגיל הבנות. הן נהנו בטירוף ורצו שוב כמובן…
אחר כך נסענו לעיירה העתיקה Sirmione, שממוקמת על לשון יבשה שחודרת לאגם גרדה. שם טיילנו בסמטאות, אכלנו פיצה וגלידה כמובן. טיילנו בטיילת והבנות טבלו רגליים באגם. בהתחלה היה גשום אחר כך חם.

בסוף סיירנו במצודה שנמצאת בכניסה לעיר- מצודה לא גדולה, אבל שווה לעלות ולצפות על העיר מלמעלה, מחיר הכניסה לא יקר בכלל.

אחר הצהריים אחרי מנוחה בדירה נסענו לחלק העתיק של העיירה Borghetto שבו חנויות קטנות ומסעדות. מקום פיצפון אבל ציורי ומקסים שאסור לפספס.

היום החמישי
עלינו בשני רכבלים להר שנקרא בלדו Monte Baldo (הכניסה לרכבלים רשומה בספר). רואים את הנוף מכל הכיווונים והנוף מטורף!!!
טיילנו עד לפסגה- קריר ורטוב למעלה וצריך לקחת בגדים חמים ומעילי גשם. כשחזרנו ממש טיפטף והיינו בתוך ענן.

היום השישי- גארדלנד!
היה יום חמים יחסית לשאר הימים- מזג אויר מושלם.
הבנות היו בגובה מתאים לכל המתקנים, כך שהן עשו הכל ואפילו שוב ושוב. נהננו בטירוף… לחובבי הפארקים מהסוג הזה, חובה!

היום השביעי- נוסעים צפונה!
הדרך מאוד ארוכה לכן החלטנו לפצל אותה ולעצור במפלי ורונה ובאגם טנו.

המפלים חביבים, מעין שמורת טבע לתיירים. האגם לעומת זאת מרהיב ומדהים. הקפנו את כל האגם בהליכה נעימה של כשעתיים עם עצירות והפסקות. צבע המיים טורקיז וההשתקפות של העצים והבתים פשוט מדהימים.
משם המשכנו לכיוון הכפר שלנו בדולומיטים, Alba, שנמצא צמוד לקנזאי- נסיעה של עוד שעתיים וחצי!
כשהתקרבנו, יכולנו לראות הרים מושלגים בפסגות וסגנון בניה שונה לגמרי.

היום השמיני
התעוררנו לאוירה שונה לגמרי, כשהכל מסביב הרים ושלג בפסגות.
התחלנו את היום בביקור באתר הסקי Passo Pordoi – מעבר ההרים הגבוה ביותר באזור (2,239 מטר). הבנות התרגשו מאוד ללכת ולשחק בשלג.

ההליכה לא היתה קלה בגלל האויר הדליל בפסגה, הן לא הרגישו טוב וסיימו את הפרק הזה בטעם קצת מר…

היום התשיעי
נסענו לאגם Lago Fedaia שלמרגלות רכס המרמולדה, שהוא רכס הרים מדהים ביופיו ורובו מושלג. משם המשכנו בנסיעה מפותלת לכפר קטן שממנו נסענו בתוך קניון מקסים וצר מלא במפלים ומים זורמים. את הנסיעה עשינו בתוך רכבת נחמדה, ירד גשם כמעט כל הזמן…. היה מרשים מאוד.

היום העשירי
ביקור בעיירה Vigo di Passa ועליה ברכבל לגובה 2000 מטר. מהנקודה הזו הלכנו ברגל במסלול שעובר על קו גובה קבוע, עד לבקתות בכפר Gardeccia שבהן היו בתי קפה נחמדים (כמובן שישבנו באחד מהם ואכלנו). הליכה של 45 לכל כיוון במזג אויר חמים 18 מעלות ואפילו שמשי וללא גשם!! מסביבנו נוף ירוק ועצים מחטניים וכמובן הרים מושלגים בפסגות. מהמם!
כשירדנו נסענו לפארק החבלים Adventurepark Picciocaa – מקסים ורחב והילדות קינחו בטיפוסים ואומגות ועוד, תענוג!

היום האחד-עשר
מעבר ההרים Pass Sela.
מאוד מרשים לעמוד בנקודה הגבוהה הזאת, כשמסביב פסגות הרים מושלגים ובדמיון מנסים להבין איך זה שהכל שם מלא שלג ולא ירוק כמו שעכשיו. בכל מקרה הנוף מדהים ועוצר נשימה כמו תמיד. משם המשכנו לעמק גארדנה שלאורכו עיירות קטנות וציוריות. המאפיין של איזור זה הוא עבודות גילוף העץ ולאורך הדרך ראינו חנויות שמוכרות פסלים מגולפים. עצרנו בעיר הגדולה באזור Ortisei הסתובבנו במדרחוב שבמרכז.

לאחר שחזרנו לכפר שלנו יצאנו למסלול הליכה לאורך הנהר שזורם מאחורי הכפר. שם טיילנו בשבילים קטנים בתוך היער וגילינו גן שעשועים מקסים בו הבנות שיחקו. מדהים שאפילו לא צריך לעלות לרכב כדי לטייל…הכל פה יפה.

היום השנים-עשר
יצאנו למסלול הליכה ליד העיירה קמפיטלו. לקחנו איתנו פירות ומעילי גשם. השמיים היו בהירים בהתחלה, אבל בהמשך ירד גשם שבהדרגה הפך למטריד יותר ויותר… טיילנו במסלול שחלקו היה בתוך היער וחלקו על דרך סלולה ובה תחנות כושר או כפי שזה נקרא: חדר כושר אקולוגי. היה כייף לטייל במזג האויר הצלול והנעים, עם פריחה נהדרת של פרחים לא מוכרים והמון ירוק מסביב. נרטבנו כהוגן לכן חזרנו הביתה להתייבש ובערב יצאנו לאכול בקנזאיי.

היום השלושה-עשר
יום הטיולים הרשמי האחרון שלנו, לפני הנסיעה חזרה למילאנו שם נמצא שדה התעופה. הקדשנו את היום לעיר בולזאנו- הסתובבנו בקניון ענק ואחרי כמעט שבועיים שכמעט לא היינו בעיר ובחנויות, זאת היתה חוויה נחמדה. בעיקר משכו אותנו חנויות הענק של ציוד הספורט והטיולים (רק חבל שהמחירים לא ממש שפויים…). הסתובבנו במדרחוב הגדול של העיר שבנוי ממבנים יפייפיים והמון חנויות יוקרה ומותגים (גם לא בדיוק לדלפונים כמונו ;-)…

היום הארבעה-עשר
נסיעה לכיוון מילאנו – החזרנו את הרכב בשדה התעופה ונכנסנו למלון שנישן בו בלילה, לפני הטיסה. מהמלון נסענו באוטובוס וברכבת תחתית למרכז העיר מילאנו. לבנות היתה חוויה גדולה לנסוע באוטובוס ובעיקר ברכבת התחתית. הסתובבנו במדרחוב של העיר ובככרות היפים. ספגנו את האוירה של העיר וראינו המוןןןןן חנויות יוקרה. חזרנו למלון לנוח ולהתפנק לפני הטיסה ולפני שחוזרים לשגרה.
צ'או איטליה!!

טיפים והמלצות כלליות:
* לקחת בחשבון כבישי אגרה- המחיר לא גבוה במיוחד, אבל חוסך המון זמן בקטעים מנהלתיים.
* סופרמרקטים בדולומיטים סגורים בימי חמישי וראשון (לפחות בתחילת יוני)
* תשלום על נקיון- אם מבקשים כסף או שננקה, רצוי כמובן לנקות. מדובר בלהשאיר מסודר ונקיון מינימלי.
* מיסים בגרדה- לקחו לנו 7 יורו בלבד.
* ממוצע הוצאות ליום- 200 יורו, ללא לינה וטיסות (סה"כ הוצאות לתקופה של 15 יום- 22,500 ש"ח).
* וויז עובד מעולה בכל מקום, גם אם לפעמים לא ברור איך לכתוב באנגלית, ניתן לכתוב בעברית…
* אינטרנט בדולומיטים חלש למחשב אבל מספיק טוב לניידים. חבילת אינטרנט של 3 ג'יגה מספיקה מעל ומעבר לתקופה של שבועים, כולל וייז וגלישה בסיסית
* מעילי גשם ומטריות ונעלים להחלפה, חובה!