עדי ומשפחתה חזרו מהולנד ושיתפו אותנו בפורום, בחוויית הטיול שלהם…

שלום לכולם, מצרפת רשמים מהטיול שעשינו ביוני שנה שעברה…
המשתתפים: זוג הורים ו-4 ילדים, בני 11 ,8 ,3 ו-13.

יום שני (היום הראשון של הטיול): טיסה! הכל עבר בשלום ובתקתוק, בלי עיכובים ובעיות, חוץ מכמה דקות עיכוב בשדה התעופה כשנחתנו, עקב עומס בשדה שגרם לכך שלמטוס לא היה איפה לעמוד (מה שנקרא- "בעיית חנייה"). היום המשיך באכזבה, כי פארק החבלים ומסעדת הפנקייקים היו סגורים. כפר הנופש ענק ויפה עם בית קטן וברווזים שוחים באגם שבחצר (גילינו רק קצת מאוחר שאפשר לחמם את החדר ל- 25 מעלות ואז נעים מאד).
הקניות בסופר לא יקרות, אבל טוב שהבאתי מהארץ קפה וסוכרזית… ולבסוף פארק המים מדהים, מחומם בטירוף למרות מזג האוויר הקריר בחוץ (המלצה- להביא בגד חם וכובע לחזרה למקום הלינה).

יום שלישי: דולפינריום! מקסים. הגענו בעשר ומיצינו באחת וחצי. מומלץ לאכול פנקייק וופל בלגי ליד הכניסה למופע הדולפינים. משם נסענו לחיטהורן- כפר על המים, שטנו בסירת מנוע איטית ורגועה, אכלנו באמצע הכפר במסעדה על המים, עם פינת משחקים קטנה לילדים (עידו נהנה ממנה מאד) היה טעים ולא מאד יקר- 45 יורו לכולנו. הנסיעה חזרה היתה קצת ארוכה, אז הוצאתי דפים וטושים וכולם ציירו. בערב שוב אקווה מונדו. העייפות המצטברת נתנה את אותותיה, הילדים התחילו לריב ואנחנו כעסנו מאד. העוצמות של כולם היו גבוהות, בגלל העייפות- קצת חבל…

יום רביעי: יום חדש, אנרגיות חדשות- נקווה ליום טוב! נוסעים לאפטלינג! התכניות היו אחרות להיום, אבל כנראה שיהיה קצת גשום, אז זה יותר מתאים. היה שם מקסים, מזג האוויר היה אביבי ונעים והגשם התחיל רק מאוחר בערב, שכבר היינו בחדרים. המלצה- לקנות כרטיס חנייה לפני היציאה. אנחנו שכחנו וקצת נלחצנו ביציאה שלא שילמנו, אבל אפשר היה לקנות כרטיס ביציאה (10 יורו). אחרי הפארק, הילדים שיחקו קצת כדורגל במגרש עם משפחה ישראלית ואחר כך פיצה שהבאנו מהמסעדה לחדר וסלט שהכנתי. לקינוח הגדולים הלכו לשחק במשחקי וידאו עם 10 יורו כל אחד, חזרו שמחים ועליזים ויאללה למיטות. אפשר לסכם יום מוצלח ביותר.

יום חמישי: בבוקר המוזיאון הפתוח של ארנהיים! היה מעניין, די נחמד אבל לא נפלנו … אחר כך טיול אופניים בהוחה ולואה- פארק יער יפהפה. נסענו עד גן השעשועים, הילדים שיחקו שם בהנאה רבה ואכלנו במסעדה שצמודה לשם. הרכיבה קלה ומהנה מאד. כשחזרנו הילדים שיחקו קצת כדורגל עם כדור שקנינו ( 9 יורו), וכמובן לפארק מים אקווה מונדו, הפעם עידו נשאר איתי בחדר כי היה עייף מאד.

יום שישי: יום עמוס- שוק הגבינות באלקמאר, זאנסה סחאנס, וולנדם! מזג האוויר היה גרוע בפעם הראשונה אבל התעלמנו ועשינו הכל. יום מלא הסתובבויות, טעימות, ריחות ומזכרות… חזרנו לפארק, יואב ויפתח הלכו מיד לפארק המים, נדב למגרש ועידו עם נמרוד לגן שעשועים ואני קצת עם עצמי…

יום שבת: וואליבי! היה אקסטרים… היה וואו… ובלי תורים בכלל יחסית לאפטלינג. קצת מעייף, אבל האדרנלין זרם בטירוף. נדב לא יכל לעשות חלק מהמתקנים, בגלל הגובה, אבל את רובם המוחץ כן (בכניסה מדדנו גובה וקיבל צמיד סגול עם הכיתוב של הגובה שלו 1.32). בערב פארק המים, גם אני באתי ונכנסתי למגלשת האבובים המדהימה.

יום ראשון: נסיעה לאמסטרדם! חנינו בחניון של האצטדיון האולימפי בלי בעיה, הטראם היה קצת מסורבל עם כל הילדים והעגלה. שוטטנו בעיר, הגענו לשוק הפרחים הצף, שיט תעלות ואנה פרנק- כל מה שתוכנן! יום מתיש ברמות אחרות…
יום שני: מזג אוויר גרוע בפעם הראשונה! (הקודם היה רק קצת מעונן וגשום). החלטנו לנסוע לשופינג במרכז יפהפה בעיר ליידן, חנויות האאוטלט זולות יחסית הילדים ואנחנו עפנו על החנות של אדידס ונייק וקנינו חולצות, מגנים, כדורים ונעליים… ליד המרכז יש אונייה יפיפייה (יצאנו לראות ברגע של שמש). הגענו מוקדם ובשלום לשדה התעופה, החזרנו את הרכב השכור והכל עבר בשלום עד הבית!

טיפים חשובים:
1) לא לשלוח בוסטר, אלא להעלות למטוס, כי אחרת מגיע למקום אחר מהמזוודות ולוקח יותר זמן למצוא.
2) לא לוותר על שרות טסים ונוסעים זה היה מעולה.
3) לכתוב כמוני בכל יום כמה מילים, זה כיף אחר כך להיזכר…