סלובניה

קצת מחוץ לעונה – בסוף ספטמבר, תחילת אוקטובר נסענו לשבוע לסלובניה ולצפון קרואטיה.

התכנון: 5 ימים בבלד ועוד יומיים לפליטויצה. בדיעבר אפשר היה להיות עוד הרבה יותר…

המסלול: יום אחד באגם בלד – שטנו באגם לאי, נסענו ברכבת התיירים מסביב לאגם, עלינו למצודה ועשינו את מגלשות ההרים. חשבנו שנספיק גם ללכת לקניון וינטגאר אבל לקחנו את היום די באיזי ודחינו למחר. בערב – ישבנו במרפסת של מלון פארק ואכלנו עוגות (אמרו שחייבים, לא?).

למחרת התחלנו בערוץ וינטגאר – מסלול נהדר לאורך הנהר עם גשרי עץ מעל המים. כולנו הסכמנו שזה היה אחד האתרים המוצלחים בטיול. משם המשכנו לאגם בוהיני- עלינו ברכבל לראות את הנוף ועוד הספקנו לעלות במדרגות למפל סביצ'ה.

ביום השלישי החלטנו לעזוב קצת את האזור ולנסוע לראות את המערה הידועה פוסטוינה. אכן זה היה מדהים. כולנו אהבנו את הנסיעה ברכבת בתוך האדמה (רק שהיה קר….). הסיור היה קצת משעמם לילדים לקראת הסוף אבל הם החזיקו מעמד בגבורה. אחרי המערה נסענו למצודת פרדיאמה, אכלנו במסעדה שמצאנו בדרך וחזרנו חזרה.

ביום הרביעי שוב נסיעות – הפעם למעבר ורשיץ'. יצאנו מוקדם בבוקר כדי להספיק, עלינו על מעבר ההרים (מדהים) ובהמלצת הספר המשכנו למפל קוזיאק. גם כאן ממש ממש נהניננו כולנו. בדרך עצרנו לקנות מצרכים באיזה מכולת קטנטנה "של פעם" שמצאנו וגם עשינו עצירה בבובץ' (נחמדה, לא יותר. לא היה לנו זמן לרפטינג אז לא היה לנו ממש מה לעשות שם). מצאנו שולחן פיקניק בנקודה יפה על הנהר (לא רחוק מהמפל) ועשינו ארוחת צהריים נחמדה. המשכנו לקובאריד, עלינו על התצפית, נכנסנו למוזיאון והיה לנו עוד קצת זמן עד לרכבת המכוניות חזרה לבוהיני.

ביום החמישי רצינו להישאר קרוב (מחכה לנו עוד נסיעה ארוכה למחרת). היה יום קריר אז הלכנו להתרחץ בפארק המים בבוהיני והעברנו חצי יום באיזי. אחרי הצהריים שוב היו לנו קוצים אז נסענו ללובליאנה. טיילנו בעיר בלי מטרה מיוחדת ומאוד נהננו מהאווירה. ישבנו לארוחת ערב באחת המסעדות ליד הגשר המשולש וחזרנו לצימר עייפים אך מרוצים.

בבוקר ארזנו, נפרדנו והתחלנו בנסיעה לכיוון פליטוויצה. לאור הניסיון הטוב בלובליאנה יום קודם החלטנו לעצור בזאגרב. היה נחמד אבל אהבנו אותה הרבה פחות. עיר סואנת, גדולה ולא התלהבנו. הסתובבנו קצת ברחוב הראשי, ראינו את הקתדראלה, עברנו בשוק וזהו בעצם. בכל זאת היה כדאי לעצור בדרך. המשכנו בנסיעה הארוכה עד לסלוני, הסתובבנו קצת במקום המדהים הזה וכדי לא להיכנס ללחץ התחלנו לחפש מקום לינה. לא הזמנו כאן מראש כי אמרו לנו שיש מלא מלא צימרים. אכן מצאנו צימר די בסיסי (אפילו לא זוכרים איך קוראים לו). למחרת טיילנו יום שלם בשמורה שהיא כמו שאומרים עליה כולם – גן עדן עלי אדמות. מכאן כבר מיהרנו לחזור חזרה והופ, בלי לשים לב, נגמר הטיול.